| کد خبر: 168342 |

◄ درخواست ارائه خودروهای احتکاری به بازار

با توجه به گرانی چشمگیر خودرو در بازار و با توجه به ادعا تعدادی از نمایندگان مجلس مبنی بر احتکار تعداد زیادی خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ کشور، سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس، طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواست تا نسبت به گشودن انبارهای خودروهای احتکار شده دستور عاجل صادر کنند.

تین نیوز

با توجه به گرانی چشمگیر خودرو در بازار و با توجه به ادعا تعدادی از نمایندگان مجلس مبنی بر احتکار تعداد زیادی خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ کشور، سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس، طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواست تا نسبت به گشودن انبارهای خودروهای احتکار شده دستور عاجل صادر کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، متن این نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

محضر برادر ارزشمند جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام‌علیکم

با احترام همان‌گونه که استحضار دارید در طول چهار دهه از عمر پرمیمنت جمهوری اسلامی تقریباً تمام مقدورات کشور در خدمت استقلال صنعتی و تولید داخلی قرار گرفت، لذا وام‌های کلان، یارانه‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مختلف مادی و معنوی کشور در همین راستا هدف‌گذاری گردید.

مردم نیز با تعهد و حس میهن‌دوستی تمام مساعی خود را در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی به کار گرفتند هرچند اغلب کالاهای تولیدی کم کیفیت و بی‌کیفیت، آنان را آزرده‌خاطر و متضرر کرده است اما همچنان در کنار صنعت و تولید وطنی ماندند و به‌صورت ویژه مردم ایران از بدو پیروزی انقلاب تاکنون از محصولات شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و سایر تولیدکنندگان داخلی عملاً حمایت  نموده‌اند تا چرخه صنعت داخلی به‌خوبی بچرخد و کار و کالای ایرانی مقصد و مقصود اصلی مصرف‌کنندگان داخلی باشد.

هرچند که به‌موازات آن، هزینه‌های هنگفت و جبران‌ناپذیر مادی و حتی جانی در کف خیابان‌ها و سطح جاده‌ها متحمل شده‌اند، اینک در شرایط حساس کنونی که دشمن با عربده‌کشی عملاً شمشیر را از رو بسته، تحریم‌های اقتصادی عرصه را بر بازار و مردم ما تنگ کرده و جامعه در تنگنای شدید اقتصادی و معیشتی قرارگرفته است درحالی‌که انتظار داشتیم که همه صنایع داخلی به‌ویژه صنعت خودروسازی آستین همت را بیش‌ازپیش بالا بزند و در سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی بهترین بهره‌برداری و سیاست‌گذاری را داشته باشد، اما متأسفانه اطلاعات واصله از بازار شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا حاکی از آن است که با انبار کردن و احتکار رقمی بین ۶۰ تا۱۰۰هزار خودرو بافاصله‌ای اندک نسبت به خودروهای خارجی، اقدام به گران کردن محصولات خود نموده‌اند.

به‌طوری‌که خودروهای داخلی به‌صورت میانگین 10 تا 30 میلیون و برخی از این خودروها هم 40 میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند که این گران‌فروشی نارضایتی‌های اجتماعی را ایجاد کرده است. اینکه شرکت ایران‌خودرو درگاه فروش محصولات خود را بسته و هیچ‌گونه خودرویی را در نمایندگی‌های خود عرضه نمی‌کند شاهدی براین ادعاست.

حال نظر به اینکه تحولات بازار خودرو به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در اقتصاد خانواده‌های ایرانی تأثیری انکارناپذیر دارد لذا انتظار می‌رود دستور اکید و عاجل صادر فرمایید که ضمن برخورد قاطع قانونی با متخلفان نسبت به حفظ آرامش بازار خودرو اقدام شود و نخست اینکه قیمت‌ها به روال عادی بازگردد، دوم اینکه محصولات مستقیماً و بدون واسطه به مردم عرضه شوند و دلالان نوظهور فرصت‌طلب از این چرخه حذف گردند سوم اینکه انبارها و پارکینگ خودروهای شرکت‌های مذکور به روی مردم گشوده شوند. ضمن اینکه تولید محصولات داخلی در راستای اشتغال‌زایی جوانان، شتاب افزون‌تری بگیرد تا مردم با امید و نشاط و بدون نگرانی از گرانی در امنیت اقتصادی، معیشتی متعارف و رضایت‌بخش داشته باشند.

با احترام

سلام امینی.

اولین بار ادعای احتکار 90 هزار خودرو توسط نادر قاضی‌پور نماینده مجلس مطرح شد و با واکنش شدید خودروسازان مواجه شد؛ اما این نماینده مجلس همچنان بر ادعای خود پافشاری می‌کند و ادعا دارد این خودروسازان با ارز ارزان خودرو تولید کرده‌اند و احتکار کرده‌اند تا با گران شدن ارز این خودروها را با سود بیشتر به فروش برسانند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.