| کد خبر: 166309 |

◄ خودروسازان تکذیب کردند

برای نگهداری هر دستگاه خودرو نیازمند متوسط 25 مترمربع فضای پارکینگی هستیم که با احتساب 60 هزار دستگاه خودروی ادعاشده دستکم 150 هکتار فضا نیاز است.

تین نیوز

گروه خودروسازی سایپا موضوع احتکار خودرو در انبارهای این شرکت که از جانب نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه مطرح شده بود را تکذیب کرد.

قاسم خاکی جوان، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌های گروه خودروسازی سایپا در این رابطه گفت: برای نگهداری هر دستگاه خودرو نیازمند متوسط 25 مترمربع فضای پارکینگی هستیم که با احتساب 60 هزار دستگاه خودروی ادعاشده دستکم 150 هکتار فضا نیاز است.

او افزود: تأمین چنین فضایی بسیار دور از ذهن است و از مدعیان احتکار می‌خواهیم نشان دهند چنین فضایی در کجا واقع‌شده است؟

خاکی ادامه داد: علاوه بر آن، وقتی تحویل خودرویی به تعویق می‌افتد، مطابق قرارداد ملزم به پرداخت خسارت تا 30 درصد قیمت خودرو به مشتری هستیم؛ در این صورت این پرسش مطرح می‌شود که آیا افزایش قیمت ادعاشده با این خسارت همخوانی دارد؟

او تولید روزانه سایپا را سه هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: 60 هزار خودروی احتکاری ادعاشده معادل 20 روز تولید این شرکت است؛ حال افرادی که مدعی 6 ماه احتکار خودرو شده‌اند پاسخ دهند که بقیه خودروها کجاست؟

همچنین مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل ایران‌خودرو نیز ضمن رد مطالب قاضی‌پور تصریح کرد: پارکینگ مادر ایران‌خودرو درنهایت ظرفیت هشت هزار خودرو را دارد و تأمین فضا برای نگهداری 30 هزار دستگاه خودروی ادعایی، نیازمند اجاره زمین در جاده مخصوص کرج است.

به گزارش ایرنا، به گفته مرتضی آقایی تولیدات ایران‌خودرو کاملاً به‌روز است و همه محصولات پس از تولید به فروش گذاشته می‌شوند.

روز گذشته نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه با خانه ملت ادعا کرده بود که دو خودروسازان بزرگ ایران برای کنترل و افزایش قیمت بازار 90 هزار خودرو را احتکار کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.