| کد خبر: 163751 |

◄ تولید خودرو هیبریدی و برقی در آینده نزدیک

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح جزئیات تعرفه‌های واردات خودروهای هیبریدی و برقی گفت: دو خودرو‌ساز بزرگ کشور گام‌های اولیه برای تولید نمونه خودروهای برقی و هیبریدی برداشته‌اند.

تین نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح  جزئیات تعرفه‌های واردات خودروهای هیبریدی و برقی گفت:  دو خودرو‌ساز بزرگ کشور گام‌های اولیه برای تولید نمونه خودروهای برقی و هیبریدی برداشته‌اند.

به گزارش تین نیوز، محمد شریعتمداری با اشاره به نقش خودروهای هیبریدی در کاهش آلودگی هوا گفت: سایپا و ایران‌خودرو، دو خودرو‌ساز بزرگ کشو گام‌هایی برای تولید نمونه خودروهای برقی و هیبریدی برداشته‌اند.

او گفت: برخی از واحد‌های تولید خودرو در داخل کشور به‌خصوص شرکت‌هایی که به تازگی ‌وارد عرصه خودروسازی شده‌اند نیز به دنبال تولید خودروهای هیبریدی و برقی هستند.

شریعتمداری درباره اقدامات صورت گرفته برای واردات خودروهای هیبریدی گفت: خودروهای هیبریدی انواع مختلف دارند و میزان کاهش مصرف سوخت برخی از آن‌ها بسیار کم است و تولید انرژی پایین دارند.

به گزارش پانا، او به مصوبات اخیر واردات خودروهای هیبریدی اشاره کرد و گفت: برای خودروهای هیبریدی که میزان مصرف سوختشان بالا است تخفیف‌هایی نسبت به خودروهای فسیلی در نظر گرفته‌ایم اما تعرفه‌ آن‌ها قطعاً کامل‌تر از خودروهای هیبریدی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت او درباره تعرفه واردات خودروهای برقی گفت: در مصوبه اخیر تعرفه واردات خودروهایی که تولید انرژی بالا دارند مانند خودروهای برقی 5 درصد است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.