| کد خبر: 265719 |

صرفه‌ جویی ۳۵۰ میلیارد ریالی با تعمیر 5 واگن قطار شهری مشهد

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد،با اشاره به توجه این شرکت به بهره وری و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی گفت: در همین راستا طی شش ماه گذشته تعمیرات اساسی (اورهال) ۵ واگن در خط یک با استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی انجام شده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد،با اشاره به توجه این شرکت به بهره وری و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی گفت: در همین راستا طی شش ماه گذشته تعمیرات اساسی(اورهال) ۵ واگن در خط یک با استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  بهرام نکاحی در تشریح بخشی از فعالیت های شرکت بهره برداری قطار شهری، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم کلان شهرها به ویژه مشهد بحث حمل ونقل عمومی ازجمله حمل ونقل ریلی است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهرنشین و چالش آلودگی هوا یکی از روش های مناسب حمل ونقل عمومی، توسعه خطوط مترو است. بر همین اساس توسعه و احداث خطوط مترو یکی از اولویت های شهرداری ها ازجمله شهرداری مشهد بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: طبق آمار از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ بیش از ۴۴ میلیون و ۵۵۳ هزار مسافر توسط خطوط مترو مشهد جابجا شده اند که این رقم نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است که همین امر نشان دهنده اهمیت خطوط مترو در حوزه حمل ونقل عمومی مشهد است.

نکاحی گفت: با توجه به این حجم از مسافر یکی از موضوعاتی که باید موردتوجه قرار بگیرد فعال نگاه داشتن خطوط است که این مهم نیازمند تعمیر و نگهداری مناسب ناوگان و خط است که در طول شبانه روز و به صورت مستمر توسط کارکنان توانمند شرکت بهره برداری در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی از چالش های موجود در حوزه بهره برداری تأمین قطعات موردنیاز برای تعمیر نگهداری ناوگان با توجه به وجود تحریم های ظالمانه بود که برای رفع این معضل مهندسی معکوس، ساخت داخلی قطعات، اورهال واگن ها و تجهیزات در دستور کار شرکت بهره برداری قطار شهری قرار گرفت که دست آورده ای بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد با اشاره به دستاوردهای این شرکت در حوزه مهندسی معکوس، ساخت داخلی قطعات، اورهال واگن ها و تجهیزات خاطرنشان کرد: دراین حوزه از ابتدای امسال تعمیرات اساسی (اورهال) ۵ واگن در خط یک با استفاده از ظرفیت نیروهایداخلی انجام شده است که این موضوع صرفه جویی بیش از ۳۵۰ میلیارد ریالی در هزینه های انجام تعمیرات اساسی را به دنبال داشته است.

نکاحی افزود: طراحی و ساخت دستگاه تست گیربکس ناوگان خط یک با صرفه جویی بیش از ۱۲۰ میلیارد ریالی، مهندسی معکوس بردهای سیگنالینگ خط ۲ با صرفه جویی بیش از ۸۲ میلیاردریالی بخشی دیگر دستاوردهای این شرکت دراین حوزه بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که طراحی و مهندسی معکوس موتور درب ناوگان خط یک با صرفه جویی بیش از ۹ میلیارد و پانصد میلیون ریالی نیز با استفاده از توانمندی نیروهای شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.