| کد خبر: 264206 |

۹۵ درصد سرویس مدارس در تایباد فاقد مجوز هستند

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تایباد گفت: ۹۵ درصد از سرویسهای مدارس در تایباد خراسان رضوی فاقد مجوز هستند و اکنون فقط پنج درصد این سرویس ها مجوز فعالیت رسمی دارند.

تین نیوز

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تایباد گفت: ۹۵ درصد از سرویسهای مدارس در تایباد خراسان رضوی فاقد مجوز هستند و اکنون فقط پنج درصد این سرویس ها مجوز فعالیت رسمی دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم قاسمی افزود: ۵۰۰ دستگاه انواع خودروهای سواری در سال تحصیلی پیش رو با رصد و پایش های انجام شده به کار جابه جایی دانش آموزان شهرستان تایباد در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول هستند.

وی ادامه داد: با گذشت ۵۱ روز از بازگشایی مدارس شهرستان تایباد فقط ۲۰ دستگاه پرونده و مجوز فعالیت رسمی خود را در سازمان مدیریت حمل و نقل تایباد ثبت کرده اند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تایباد با اشاره به اینکه شمار و ظرفیت دانش آموز هر دستگاه سرویس مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی چهار نفر است، اظهار کرد: هیچ یک از سرویس های فعال مدارس این شهرستان ظرفیت قانونی جابه جایی دانش آموزان را رعایت نمی کنند که این موضوع حوادثی را برای دانش آموزان رقم زده است.

وی با تاکید براینکه نرخ مصوب برای رفت و آمد هر دانش آموز از مبدا و مقصد رفت و برگشت باید بر اساس مصوبه کارگروه ماده ۱۸ شهر تایباد باشد، گفت: نرخ مصوب جابه جایی هر دانش آموز در شهر تایباد چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که تنها فقط ۳۰ درصد صاحبان سرویس مدارس این شهر آن را رعایت می کنند.

قاسمی افزود: ۹۰ درصد رانندگان ناوگان مجوز دار و بدون مجوز مدارس در تایباد آقایان و ۱۰ درصد بانوان هستند که ۲۰ درصد این رانندگان گواهینامه معتبر پایه دوم را دارند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ مورد تخلف از سوی ناوگان حمل و نقل دانش آموزان شهرستان تایباد شناسایی شده که دستگاههای نظارتی به متخلفین تذکر کتبی داده اند و در صورت تکرار تخلف اعمال قانون خواهند شد.

رییس سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری تایباد گفت: باید قبل از شروع سال تحصیلی ثبت قرارداد سرویس رفت و آمد دانش آموزان با مالکان خودروهای واجد شرایط از سوی آموزش و پرورش و مدارس با خانواده ها انجام شود که این خود نقش زیادی در ساماندهی ناوگان حمل و نقل دانش آموزان دارد.

شهرستان تایباد ۳۶ هزار دانش آموز در ۲۰۶ فضای آموزش دارد. شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.