| کد خبر: 263638 |

خدمات صادرات ریلی در راه‌ آهن مطهری مشهد تسهیل شد

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: خدمات صادرات ریلی در ایستگاه راه آهن مطهری مشهد با راه اندازی سالن خدمات حمل و نقل بین المللی و استقرار واحدهایی از ادارات گمرک، راه آهن و سایر واحدها در این ایستگاه تسهیل شد.

تین نیوز

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: خدمات صادرات ریلی در ایستگاه راه آهن مطهری مشهد با راه اندازی سالن خدمات حمل و نقل بین المللی و استقرار واحدهایی از ادارات گمرک، راه آهن و سایر واحدها در این ایستگاه تسهیل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی نصیری ورگ افزود: در گذشته به دلیل عدم فعالیت متمرکز این سالن و واحدهای خدمات دهنده، بخشی از روند بارگیری و «ترانشیپمنت» (انتقال کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر) کالاهای صادراتی و ترانزیتی در ایستگاه راه آهن مشهد انجام می شد که با این اقدام اکنون همه روند تجارت ریلی بین المللی در ایستگاه شهید مطهری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در مجموع برای توسعه ایستگاه شهید مطهری شامل ساخت سکوهای تخلیه بارگیری جدید، توسعه ساختمان و تاسیسات ایستگاه و همچنین انتقال آب شرب روستایی به این مجموعه طی حدود هفت سال بیش از سه هزار میلیارد ریال هزینه شده که ۳۰۰ میلیارد ریال آن پارسال هزینه شده است.

مدیر کل راه آهن خراسان تعداد سکوهای بارگیری این ایستگاه را ۲ فقره عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت همزمان بارگیری در ۲ سکوی ایستگاه شهید مطهری ۲۶۰ واگن است که با ساخت سکوی سوم تا یک ماه آینده، این ظرفیت به ۳۵۰ واگن می رسد.

نصیری ورگ ایستگاه راه آهن باری شهید مطهری را پشتیبان صادرات و ترانزیت ریلی کالا از خراسان رضوی و کشور به ترکمنستان و آسیای مرکزی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد از بارگیری کالای صادراتی به ترکمنستان در این ایستگاه و ۳۰ درصد بقیه در ایستگاه های مشهد، سرخس، تربت حیدریه و سایر مناطق کشور انجام می شود.

ایستگاه راه آهن شهید مطهری در کیلومتر ۳۵ جاده فریمان، پشت زندان سنگ بست به عنوان عقبه مرزهای سرخس و دوغارون خراسان رضوی، پشتیبانی کننده تجارت و ترددهای تجاری از این مرزها باشد.

همچنین تبادلات تجاری و فعالیت های بارگیری و ترانشیپمنت کالا در خطوط ریلی و جاده ای واقع در منطقه فعالیت ایستگاه راه آهن شهید مطهری عملیات صادرات و ترانزیت کالا از استان تا بنادر جنوبی و شمالی کشور را نیز پوشش می دهد.

ایستگاه راه آهن شهید مطهری از طریق ریل در فاصله ۱۵۷ کیلومتری مرز سرخس با ترکمنستان و ۳۵ کیلومتری مشهد واقع شده است.

این ایستگاه از مسیر جاده ای در ۳۵ کیلومتری جنوب مشهد، در بخش رضویه این شهرستان و در حاشیه جاده مشهد- فریمان واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.