| کد خبر: 263152 |

چالش سوخت در کریدور طلایی شرق کشور؛ فردوس رکوردار مصرف گازوئیل شد

رانندگان خودروهای سنگین در مسیر ترانزیتی شرق در حالی در زمینه تامین سوخت با مشکل مواجه هستند که شهرستان فردوس در صدر رشد مصرف نفت گاز کشور قرار گرفته است.

تین نیوز

رانندگان خودروهای سنگین در مسیر ترانزیتی شرق در حالی در زمینه تامین سوخت با مشکل مواجه هستند که شهرستان فردوس در صدر رشد مصرف نفت گاز کشور قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، استان خراسان جنوبی به دلیل دارا بودن امن ترین مرز مشترک با کشور افغانستان و قرار گرفتن در مسیر طلایی کریدور ترانزیتی شرق کشور و یکی از اصلی ترین معبرهای خروج کالا از ایران به افغانستان و کشورهای حوزه CIS است و به این لحاظ محل عبور و تردد بسیاری از ماشین های دیزلی و گازوئیل سوز است که کالاهای صادراتی را به مرز ماهیرود می رسانند و کالاهای وارداتی را بارگیری و به مقصد می برند.

از طرف دیگر با رونق گرفتن صنعت در استان نسبت به سال های گذشته تأمین کالای اولیه این واحدهای صنعتی نیز توسط این ماشین های گازوئیل سوز صورت می گیرد.

در این میان بسیاری از رانندگان ماشین های گازوئیل سوز و دیزلی از صف های طولانی و سنگین جایگاه های سوخت به ویژه جایگاه سوخت معصومیه بیرجند گلایه های متعددی دارند. آن ها تأکید دارند که اگر عصر برای سوخت گیری به این جایگاه برویم پاسخ می شنویم که گازوئیل تمام شده است. همچنین این رانندگان نمی توانند در هر دفعه سوخت گیری به میزان مورد نظر خود گازوئیل بزنند.

البته برخی رانندگان نیز معتقدند قاچاق سوخت آنقدر سود دارد که حتی خرید و فروش ناوگان سنگین برای دریافت سهمیه سوخت دولتی ارزان و فروش آن به قیمت بالاتر رونق گرفته است البته به نظر نمی رسد افرادی که به این کار مبادرت می کنند راننده واقعی باشند و حتی گفته می شود این افراد صاحبان سرمایه ای هستند که برای قاچاق سوخت نسبت به خرید ناوگان سنگین و دریافت کارت هوشمند اقدام کرده اند. اما در این میان رانندگانی که در این میدان بازی نمی کنند و در جایگاه واقعی شغل خود فعالیت دارند با مشکلاتی مواجه شده اند.

وقتی گازوئیل جایگاه تمام می شود

رضا نیکومنش از رانندگان خراسان جنوبی  بیان کرد: مسئله ما این است که نمی توانیم در هر جایگاه سوخت گیری داشته باشیم و باید یا به جایگاه هامون و یا جایگاه معصومیه بیرجند برویم که جایگاه معصومیه هم همیشه شلوغ است.

وی گفت: در پاره ای موارد در هنگام سوخت گیری وقتی نوبت ما می شود جایگاه دار اتمام سوخت گازوئیل را اعلام می کند که موجب سردرگمی و معطلی می شود و باید تا روز دیگر صبر کنیم.

این راننده ماشین های سنگین اظهار کرد: من به واسطه نوع کارم از استان های مختلف عبور می کنم و سوخت گیری دارم و به چشم دیده ام که در هیچ استان دیگری، حتی استان همسایه ( خراسان رضوی) محدودیت در سوخت گیری مانند استان ما وجود ندارد.

نیکومنش ادامه داد: ببینید معادن خراسان جنوبی در روستاهای دور و یا حاشیه بیابان ها است که در نزدیکی آن هیچ جایگاه سوختی وجود ندارد و با این شرایط چرا راننده نباید در هر دفعه سوخت گیری بدون محدودیت به میزان نیاز سوخت گیری کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.