| کد خبر: 220072 |

تلفات رانندگی در جاده‌های خراسان رضوی ۳۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تلفات رانندگی در جاده‌های برون شهری و روستایی این استان طی پنج ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵.۷ درصد کاهش داشت.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تلفات رانندگی در جاده‌های برون شهری و روستایی این استان طی پنج ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵.۷ درصد کاهش داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم نصری  افزود: طی این مدت، آمار متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در این استان ۱۳۵ نفر کمتر از مدت مشابه پارسال بوده و خراسان رضوی از نظر درصد کاهش متوفیان حوادث رانندگی پس از بوشهر در جایگاه دوم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مطابق مصوبات کمیسیون ایمنی و حمل و نقل خراسان رضوی، طرح جامع کاهش تصادفات در جاده‌های استان طی دوره پنج ساله و با هدف کاهش ۱۰ درصدی سالانه تلفات حوادث رانندگی طراحی شده و اکنون این طرح در دستور کار نهادهای متولی حوزه راه قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.  

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار)، هفت درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد.

خراسان رضوی شامل ۳۱ شهرستان، ۷۷ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.