| کد خبر: 212696 |

۵۵ درصد راه‌های خراسان رضوی نیازمند ترمیم است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۵۵ درصد راههای شریانی و اصلی و ۳۵ درصد راههای فرعی و روستایی این استان نیازمند ترمیم و روکش آسفالت است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۵۵ درصد راههای شریانی و اصلی و ۳۵ درصد راههای فرعی و روستایی این استان نیازمند ترمیم و روکش آسفالت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم نصری افزود: از میان راه‌های شریانی خراسان رضوی مسیرهای جاده‌ای باغچه - نیشابور - سبزوار  - کاهک، تربت‌حیدریه - رشتخوار - خواف - قاین و همچنین جاده مشهد - فریمان بیشترین آسیب‌دیدگی نیازمند ترمیم و اصلاح را دارند.
وی هزینه نگهداری جاده را سه تا پنج درصد قیمت و ارزش کل هر مسیر جاده‌ای عنوان و بیان کرد: اگر عملیلت ترمیم، اصلاح و نگهداری آسیبهای وارده به جاده بطور بهنگام صورت نگیرد هزینه آن بخاطر تخریب راه مضاعف می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به مشکلات مالی موجود اگر بودجه راهداری بهمیزان کافی تامین و تخصیص نمی‌شود، حداقل باید اولویت هزینه در مجموعه اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به بخش راهداری داده شود.
وی افزود: این استان با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور در مقایسه با دیگر استان‌ها از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.