| کد خبر: 212606 |

خراسان رضوی ۱۳ هزار خودروی فرسوده حمل کالا و مسافر دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از میان ۴۸ هزار و ۲۶۹ دستگاه انواع خودروی فعال در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر در استان ۱۳ هزار و ۹۸ دستگاه فرسوده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از میان ۴۸ هزار و ۲۶۹ دستگاه انواع خودروی فعال در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر در استان ۱۳ هزار و ۹۸ دستگاه فرسوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم نصری افزود:  ۹ هزار و ۱۶۷ دستگاه از این تعداد انواع کامیون است که با طول عمر افزون بر ۲۵ سال در حال حمل بار در مسیر جاده‌های این استان هستند. 

وی به آغاز اجرای "طرح ملی نوسازی ناوگان حمل و نقل" در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از طریق واردات خودرو اجرایی شده و این طرح ملی در راستای سیاست‌های کلی نظام، به ازای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت نوسازی پیرترین ناوگان با عمر ۴۰ سال انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: متقاضیان می‌توانند بدین منظور با ورود به سایت اینترنتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور به نشانی www.rmto.ir در قسمت نوسازی و توسعه ناوگان نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

نصری افزود: چهار گروه تولیدکنندگان داخلی ناوگان، شرکتهای حمل‌ و نقل توانمند،‌ شرکتهای واردکننده دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز همه مالکان حقیقی و حقوقی کامیونهای فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

وی اجرای "طرح ملی نوسازی ناوگان حمل و نقل" را کمکی بزرگ به نوسازی بخش حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی توصیف و اضافه کرد: اجرای این طرح ملی در استان باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگیهای زیست محیطی، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل کالا و همچنین صرفه جویی ارزی می‌شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تقویت حمل و نقل عمومی، ارتقای ایمنی سفر و کاهش تلفات سوانح جاده‌ای، بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل، افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها، بهبود تجارت، تولید و اشتغالزایی، رفع معضل کندی ترافیک در مسیرهای جاده‌ای، کاهش زمان سفر، هزینه تعمیرات، توقف و خواب خودرو، ایجاد زمینه رقابت با ناوگان کشورهای همسایه در ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی و هدر رفت سرمایه را از دیگر مزایای نوسازی ناوگان سنگین جاده‌ای در کشور و خراسان رضوی برشمرد.

۴۹ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در قالب ۶۳۱ شرکت در خراسان رضوی فعالیت می کنند. سالانه افزون بر ۳۰ میلیون تن کالای دارای بارنامه، ۲۰ میلیون مسافر دارای صورت وضعیت و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جاده‌ای خراسان رضوی جابه‌جا می‌شود. 

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن جاده بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.