| کد خبر: 180441 |

◄ حریم راه‌آهن در شهرهای خراسان ایمن است

مدیرکل راه‌آهن خراسان از ایمنی تمام حریم خطوط راه‌آهن در شهرهای زیرپوشش این اداره کل خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن خراسان از ایمنی تمام حریم خطوط راه‌آهن در شهرهای زیرپوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمدهادی ضیایی‌مهر گفت: تمام ایستگاه‌ها و خطوط ریلی راه‌آهن خراسان در محدوده زیرپوشش این اداره کل به سامانه کنترل اتوماتیک قطار (ATC) مجهز شده است.

او افزود: بیشترین عبور قطار در مناطق شهری منطقه راه‌آهن خراسان مربوط به ورودی شهر مشهد و ورودی و خروجی شهر نیشابور است که حریم ریل در این مناطق ایمن‌سازی و دیوارکشی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به دیوارکشی یا ساخت زیرگذر از حریم ریل در روستاهایی که در حاشیه ریل راه‌آهن قرار دارند گفت: هرگونه ساخت‌وساز و تصرف در حریم اصلی راه‌آهن ممنوع است و پس از 17 متر نیز به فاصله 30 متر فقط ساخت‌وساز و تصرف برای بهره‌برداری تاسیسات نظیر لوله آب و گاز و امثال آن با دریافت مجوز از راه‌آهن مجاز است.

ضیایی‌مهر ساخت واحدهای مسکونی در حریم سوم به میزان 70 متر را نیز مشروط به هماهنگی و اطلاع راه‌آهن اعلام و بیان کرد: اغلب تا حریم 117 متری ریل محدودیت‌هایی برای ساخت‌وساز وجود دارد اما اداره کل راه‌آهن در این زمینه با شهروندان با تعامل برخورد می‌کند.

او به وجود 14 درصد شبکه ریلی کشور در خراسان رضوی تاکید کرد و گفت: تراکم ریل در این استان نیز نسبت به مساحت آن دو برابر میانگین کشوری است. سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری کشور به مشهد رفت‌وآمد می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.