| کد خبر: 8508 |

خودروهای ایرانی به ساحل‌‌عاج می‌رود

تین نیوز | وزیر حمل‌ و نقل ساحل‌عاج در دیدار با رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، طرح تعویض 50 هزار خودرو از ناوگان حمل‌ و نقل کشور متبوعش در 5 سال را مطرح کرد و گفت: ساحل‌عاج مایل است که این طرح به ارزش یک و نیم میلیارد دلار با خودروهای ایرانی انجام شود.

گائوسو توره بازدید از صنایع خوردروسازی ایران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ایران در زمینه خودروسازی توانمندی‌ بالایی دارد و با توجه به نیاز مبرم کشورمان به خودرو بسیار مایلیم که کارخانه‌های خودروسازی ایرانی در ساحل عاج تاسیس و مستقر شود.

وی گفت: اگر کارخانه‌های خودروسازی ایرانی در ساحل‌عاج تسیس شود به بازار غرب آفریقا دسترسی خواهد داشت زیرا این کشور دروازه ورود به منطقه غرب آفریقاست.

وزیر حمل‌ونقل ساحل‌عاج بر توانمندی کشورش در تولید کاکائو، بادام هندی، قهوه، روغن نخل و... تاکید کرد و این سفر را مقدمه‌ای برای افزایش همکاری و مبادلات تجاری بین دو کشور خواند.

افخمی نیز در این دیدار، با خوشامدگویی به گائوسو توره و هیئت همراه، از آمادگی ایران برای ارتقاء و تعمیق مناسبات سیاسی و اقتصادی با ساحل‌عاج در جهت منافع دو ملت خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگاه کشورهای آفریقایی در سیاست‌های اقتصادی و تجاری کشورمان افزود: در زمینه ماشین‌آلات کشاورزی و تراکتور، خودروهای سبک و سنگین، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات فنی و مهندسی ظرفیت‌های زیادی برای بسط مناسبات وجود دارد.

وی بر پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: هدف ما از گسترش روابط با ساحل‌عاج تنها امضا قرارداد و موافقت‌نامه نیست بلکه از انجام فعالیت در این کشور استقبال می‌کنیم.

پیگیری‌های لازم برای ایجاد خط اعتباری بین دو کشور، تسریع در برگزاری دومین کمیسیون مشترک، ایجاد خط مستقیم هوایی و دریایی بین دو کشور، تاسیس بانک ایرانی در ساحل‌عاج از جمله نکات مورد تاکید در این جلسه بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.