| کد خبر: 237120 |

◄ وقوع زمین لرزه ۶.۵ ریشتری در هرمزگان

ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه امروز یکشنبه ۲۳ آبان، ۲ زمین لرزه‌ یکی به بزرگی ۶ ریشتر در شمال بندر عباس و دیگری در ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه و به بزرگی ۶.۵ ریشتر در این منطقه رخ داد.

تین نیوز

 ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه امروز یکشنبه ۲۳ آبان، ۲ زمین لرزه‌ یکی به بزرگی ۶ ریشتر در شمال بندر عباس و دیگری در ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه به بزرگی ۶.۵ ریشتر در این منطقه رخ داد.

به گزارش تین نیوز علی بیت الهیمدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌ و گو با ایسنا در این زمینه عنوان کرد که بر اساس گزارش‌ ها، این زمین لرزه در کرمان نیز احساس شده است.

وی زمان این رخداد را در ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۴۸ ثانیه امروز یکشنبه ۲۳ آبان ماه ذکر کرد و افزود: در رابطه با گسل‌های مسبب این زلزله، احتمال داده می شود که منتهی الیه گسل‌های زاگرس است که در بالای تنگه هرمز واقع شده، ولی نیاز به بررسی بیشتر دارد.

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بندرعباس یک منطقه لرزه خیز است، گفت: به ویژه در شمال بندر عباس در جایی که جهت ساز و کار تکتونیکی تغییر می کند، بسیار لرزه خیز است. در این منطقه یک گره تکنونیکی واقع شده و زمین لرزه‌های زیادی در این منطقه ایجاد شده و از آن به عنوان یک زون لرزه ای یاد می شود.

فرماندار قشم  نیز به ایرنا گفت: تا کنون خسارتی از زلزله ۶.۴ ریشتری بندر لافت قشم گزارشی نشده است.

به گزارش تین نیوز، علیرضا نصری افزود: هیچ گونه خسارتی تا کنون گزارش نشده است بنا بر گزارش رئیس شورای لافت، خانه ها آسیب ندیده و فقط بحث روانی و ترس مردم مطرح هست که تلاش می شود با استقرار نیروهای امدادی این مسئله مدیریت شود.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی به محل اعزام شدند و در آماده باش کامل هستند.

 همچنین بر اساس اعلام مرکز هواشناسی امارات، پس لرزه های زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در جنوب ایران در چندین منطقه از امارات و عربستان نیز احساس شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شبکه العربیه در گزارشی اعلام کرد: تعدادی از شهروندان در برخی از شهرهای نواحی شرقی عربستان نیز لرزه‌های خفیفی احساس کرده اند.

همچنین مرکز لرزه نگاری اروپا- مدیترانه شدت این زمین لرزه را ۶.۵ ریشتر اعلام کرده که در ۶۸ کیلومتری شمال غرب بندرعباس به وقوع پیوسته است.

بنابر گزارش العربیه، ساکنان ابوظبی، دبی و راس الخیمه از لرزش ساختمان ها و خانه ها در پی وقوع این زلزله خبر دادند هرچند تاکنون خسارت جدی گزارش نشده است.

بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه امروز یکشنبه ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه و در عمق ۱۸ کیلومتری از زمین به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، موقعیت و مرکز زلزله: ۲۶.۸۰ شمالی و ۵۵.۸۷ شرقی است که در استان هرمزگان احساس شده است.

این زلزله در ۱۵ کیلومتری لافت، هرمزگان، ۲۰ کیلومتری سوزا، هرمزگان و ۲۷ کیلومتری درگهان، هرمزگان احساس شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.