| کد خبر: 221231 |

جاده ابهر - خدابنده؛ قربانگاه حوادث رانندگی زنجتن

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در سطح مسیرهای ارتباطی این استان در جاده ابهر - خدابنده، رخ می‌دهد.

تین نیوز

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در سطح مسیرهای ارتباطی این استان در جاده ابهر - خدابنده، رخ می‌دهد.

به گزارش تین نیوز، سرهنگ محمدعلی عظیمی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان حجم تردد خودروها در این مسیر ارتباطی، بالا است، افزود: بیشترین علت تصادفات در این جاده نیز تخطی از سرعت مجاز و حدود ۲۷ درصد نیز ناشی از خستگی و خواب آلودگی است.

وی اظهار داشت: بیشترین تعداد تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان نیز در آزاد راه زنجان - قزوین و بیشتر به علت تخطی از سرعت مجاز و اصرار بر ادامه رانندگی حین خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.    

عظیمی به رانندگان خودروهای عبوری از مسیرهای ارتباطی این استان توصیه کرد هنگام احساس خستگی و خواب از ادامه مسیر خودداری کنند چراکه اصرار بر ادامه مسیر می تواند عواقب تلخ و خونین در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۱۳۴ نفر در سطح جاده های ارتباطی برون شهری این استان جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۳۶ نفر بود کاهش نشان می دهد، افزود: هنوز آمار مربوط به کشته های ناشی از تصادفات رانندگی جاده ای زنجان در مهر ماه امسال از سوی پزشکی قانونی زنجان اعلام نشده است.

به گزارش ایرنا، تعداد ۲۷۰ نفر در سال ۹۷ و ۲۵۸ نفر نیز در سال ۹۸ بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری استان زنجان جان باختند.

استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.