| کد خبر: 213116 |

حوادث هفته گذشته ۱۱۵۱ نفر مصدوم برجای گذاشت

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی هفته گذشته (از دهم تا شانزدهم خرداد ۱۳۹۸) در مجموع ۴۷۳ حادثه ویژه پرتلفات در مرکز هدایت عملیات و بحران (EOC) این سازمان ثبت شد که در پی این حوادث ۱۱۵۱ نفر مصدوم شدند.

تین نیوز

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی هفته گذشته (از دهم تا شانزدهم خرداد ۱۳۹۸) در مجموع ۴۷۳ حادثه ویژه پرتلفات در مرکز هدایت عملیات و بحران (EOC) این سازمان ثبت شد که در پی این حوادث ۱۱۵۱ نفر مصدوم شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی خالدی افزود: از مجموع ۴۷۳ حادثه ویژه ثبت شده طی هفته گذشته، ۱۴۸ مورد حوادث ترافیکی که (معادل ۳۱ درصد از کل حوادث ثبت شده) و بقیه آنها مربوط به حوادث غیرترافیکی است.

وی ادامه داد: بیشترین ماموریت های ترافیکی اورژانس ما مربوط به استان های تهران، مازندران و فارس ثبت شده که ۸۴ درصد این حوادث پر تلفات ترافیکی مربوط به خودروهای سواری، سه درصد حمل و نقل عمومی، ۹ درصد ترابری سنگین و چهار در صد حمل و نقل عمومی مثل وانت بار و کامیونت و نظایر آن گزارش شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: ۸۶ درصد مصدومان حوادث ترافیکی پرتلفات مربوط به خودروهای سواری ثبت شده است.

خالدی توضیح داد: جمع مصدومانی که در ۴۷۳ مورد حادثه ویژه هفته گذشته از سوی امدادگران اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شدند، یکهزار و یک نفر بوده (۸۶ درصد مصدومان) و کل مصدومین هفته گذشته نیز هزار و صد و پنجاه یک نفر ثبت شده که از کل این یکهزار و ۱۵۱ نفر، ۷۴۵ نفر (معادل ۶۴ درصد مربوط به مصدومین حوادث ترافیکی) است که از این ۷۵۴ نفر مصدوم مجبور شده ایم ۸۸ درصد آنها را به علتشدت جراحات به مراکز درمانی منتقل کنیم.

وی گفت: همچنان بیشترین حوادثی که اتفاق می افتد و بیشترین بار حوادث پر تلفات مربوط به حوادث ترافیکی است یعنی بیشترین مصدومان اعزامی ما به مراکز درمانی و بیمارستانی حادثه دیدگان حوادث ترافیکی است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آخرین حوادث پرتلفاتی که امدادگران اورژانس ۱۱۵ به مصدومان آن خدمات رسانی کردند، افزود: آخرین حوادث پرتلفات هفته گذشته نیز مربوط به حادثه رانندگی روز گذشته ۲۰ خرداد ۹۹ در محور بم به ایرانشهر که این تصادف زنجیره ای ۱۴ مصدوم و در بامداد روز جاری ساعت ۲ و ۳۸ دقیقه نیز تصادف یکدستگاه پراید با یکدستگاه پژو و یکدستگاه تریلی در اتوبان ثبت و گزارش شده که این تصادف نیز ۱۲ مصدوم برجای گذاشته است.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.