| کد خبر: 212812 |

۲۳۴ نفر در حوادث ترافیکی کرمان جان خود را از دادند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: ۲۳۴ نفر طی سال گذشته در حوادث ترافیکی این استان جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به سال قبل از آن ۲ درصد کاهش داشته است.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: ۲۳۴ نفر طی سال گذشته در حوادث ترافیکی این استان جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به سال قبل از آن ۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ یوسف نجف روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۱ هزار و ۳۸۱ نفر نیز سال گذشته در حوادث ترافیکی درون شهری استان کرمان مجروح شده اند و این آمار در سال ۹۷ حدود ۱۱ هزار و ۷۲۳ نفر گزارش شده است.

وی اظهار داشت: ۱۱۰ نفر که حدود نیمی از جان باختگان و پنج هزار و ۳۸۱ نفر از مجروحان حوادث ترافیکی سال ۹۸ استان کرمان را تشکیل می دهند متعلق به شهرستان کرمان هستند و تعداد جان باختگان حوادث ترافیکی شهرستان های رودبار جنوب، ریگان، زرند، فاریاب، منوجان، قلعه‌ گنج، شهربابک، بردسیر و راور طی سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: ۷۴ درصد جان‌ باختگان حوادث ترافیکی این استان را طی سال گذشته مردها و ۲۶ درصد را بانوان تشکیل داده و ۳۷ درصد افرادی که جان خود را در تصادفات درون شهری از دست داده‌اند، راکبان موتورسیکلت، ۳۳ درصد عابرین پیاده و ۳۰ درصد خودروسوار بوده‌اند.

وی ادامه داد: ۶۶ درصد از افرادی که در حوادث ترافیکی سال گذشته این استان مجروح شده اند را راکبان و سرنشینان موتوسیکلت ها، ۲۹ درصد را عابران پیاده و ۲۵ درصد را خودروسواران تشکیل می دهند.

طرح‌های انضباط بخشی ترافیکی در برخی شهرهای کرمان اجرا می شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: اجرای طرح‌های انضباط بخشی ترافیکی یکی از اولویت ‌های پلیس راهنمایی و رانندگی است و این طرح ها در مرحله نخست در شهرستان های کرمان، رفسنجان و سیرجان به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی اظهار داشت: وسایل نقلیه متخلفی که تخلفاتی چون توقف دوبله و توقف در محل تقاطع ها و پیاده راه‌ها را انجام دهند در راستای اجرای طرح انضباط بخشی ترافیکی اعمال قانون می شوند.

سرهنگ نجفی تاکید کرد: طرح انضباط بخشی ترافیکی از این هفته در معابر پرتردد شهرهای کرمان، رفسنجان و سیرجان اجرا می شود و تا پایان تابستان سال جاری ادامه خواهد داشت.

خودروهای متوقف شده در پارکینگ ها ترخیص می شود

وی همچنین به اجرای طرح تسهیلاتی پلیس به منظور ترخیص خودروهایی که در پارکینگ ها توقیف شده اند خبر داد و گفت: این وسایل نقلیه با اجرای طرح عید تا عید از عید سعید فطر تا عید سعید غدیر ۱۰ خرداد تا ۱۶ مرداد ترخیص می شود.

وی ادامه داد: این طرح به وسایل نقلیه‌ مخصوصا موتورسیکلت‌هایی که بیشتر از یک سال در پارکینگ های پلیس مانده اند تعلق می گیرد و در این راستا بین ۱۰ تا ۵۰ درصد در هزینه پارکینگ این وسایل نقلیه تحفیف داده خواهد شد.

وی ادامه داد: حداکثر تخفیف برای موتورسیکلت‌ ها ۵۰ درصد و برای خودروها ۲۰ درصد است لذا صاحبان این وسلیل نقلیه می توانند به واحدهای ترخیص پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

وی گفت: شرکت های بیمه ای نیز برای تقسیط هزینه بیمه خودروهای مانده در پارکینگ های راهنمایی و رانندگی اعلام آمادگی کرده اند.

برخی از تصادفات خسارتی نیاز به حضور پلیس ندارد

در برخی تصادفت که دو خودرو بیمه شخص ثالث معتبر داشته باشند و طرفین نیز اختلافی در تشخیص مقصر نداشته باشند و مبلغ خسارت تا ۱۱ میلیون تومان باشد نیاز به نگه داشتن صحنه و حضور پلیس نیست.

وی ادامه داد: در اینگونه مواقع افراد باید صحنه تصادف را بهم بزنند زیرا مشمول جریمه می شوند.

وی گفت: شرکت‌های بیمه مسبب و زیان دیده چنانچه هر دو وسیله نقلیه تحت پوشش بیمه باشد و مقصر و زیان‌دیده با یکدیگر هیچ اختلافی نداشته باشند باید خسارت را پرداخت کنند.

تاکید پلیس برعایت نکات بهداشتی در مراکز تعویض پلاک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا افزود: رعایت نکات بهداشتی در مراکز تعویض پلاک امری ضروری و اجتناب تاپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه پروتکل های بهداشتی مورد نیاز و تاکید شده در مراکز تعویض پلاک استان کرمان رعایت می شود گفت: بخشی از این نکات به باید توسط مردم رعایت شوند.

وی تاکید کرد: افراد در صورت نداشتن ضرورت از مراجعه به مراکز تعویض پلاک خوداری کنند و در صورت لزوم ضمن استفاده از ماسک و دستکش، فاصله اجتماعی را رعایت و از خودکار شخصی استفاده کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.