| کد خبر: 186824 |

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران:

◄ کاهش تلفات جاده‌ای نتیجه توسعه حمل و نقل ریلی

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: نتیجه توسعه حمل و نقل ریلی کاهش تلفات جاده ای است.

تین نیوز

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه ایمنی حمل و نقل ریلی مهم ترین مزیت این بخش است، گفت: توسعه حمل و نقل ریلی به کاهش سوانح و تلفات جاده ای منجر می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جبارعلی ذاکری در همایش ایمنی در راه اهن افزود: موضوع ایمنی در کشور ما مغفول مانده است زیرا اگر آمارهای تلفات جاده ای و ریلی مقایسه شود متوجه این مساله خواهیم شدکه برای کاهش تلفات جاده ای از ظرفیت ها برای توسعه حمل و نقل ریلی استفاده شود.

رئیس کمیته علمی همایش ایمنی در راه اهن تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش تمام دست اندرکاران حوزه حمل و نقل آمار جان باختگان ۲۵ هزار نفری در کشور به ۱۶ هزار نفر در سال کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در ادامه با بیان اینکه برای کاهش سوانح و حوادث در صنعت حمل و نقل کشور باید با برنامه ریزی حرکت کنیم گفت: برای کاهش سوانح در این صنعت،موانع حمل مواد خطرناک با خطوط ریلی باید توسط کارشناسان شناسایی و یک برنامه مدون نیز برای آن تهیه شود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی در کشورهای مختلف جهان گفت: در استرالیا برنامه استراتژیک ۱۰ ساله‌ای برای گذرگاه‌های هم سطح ایجاد شده و همین گذرگاه‌ها زمینه‌ساز ایمن سازی حوزه‌های حمل ونقل ریلی می‌شود، همچنین با توجه به اینکه در انگلیس۲۰ برابر استرالیا گذرگاه هم سطح وجود دارد اما تعداد سوانح آن ۸ برابر میانگین اروپا است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه تجدید ساختار ایمنی در حوزه حمل و نقل ریلی ضروری است، اظهارداشت: ساختار ایمنی راه‌آهن در ایران در گذشته براساس نظامات دولتی تدوین شده است که هم اکنون برای این بخش کاربردی ندارد لذا پس از گذشت ۱۵ سال برون سپاری برخی از وظایف و ورود شرکت‌های خصوصی و انتقال وظایف غیر حاکمیتی به این شرکت ها تجدید نظر در ساختار صنعت حمل و نقل ریلی ایران ضروری است.

ذاکری تاکید کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید به سوی تجدید ساختار در حوزه ایمنی حرکت و این امر را یکی از مهم ترین اولویت های برنامه های آتی خود بداند زیرا این شرکت نیازمندشکل گیری نظام اموزشی مستمر در حوزه ایمنی و سایر بخش های حمل و نقل ریلی است.

همزمان با هفته ایمنی در حمل و نقل، همایش ایمنی در راه آهن با حضور اساتید، دانشجویان، کارشناسان و فعالان حمل و نقل ریلی برگزار و در میزگرد تخصصی مخاطرات طبیعی و ایمنی در راه آهن مسائل مختلف ایمنی در این بخش مورد بررسی قرار گرفت.

نقش عوامل انسانی در ارتقای ایمنی در حمل ونقل ریلی و نقش سامانه های مدیریت ایمنی در زیرساخت ها، ناوگان و رعایت استانداردها و مقررات در حوزه ایمنی ریلی از محورهای برگزاری این همایش در راه آهن است.

هوشمند سازی و استفاده از فناوریهای نوین در صنعت حمل ونقل ریلی ، پایش تحلیل و مستند سازی سوانح، مدیریت نظامند بحران ها، ایمنی در محیط کار و نحوه حمل کالاهای خطرناک از این محورهای همایش ایمنی در راه آهن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همکار 0 0

    سلام
    رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر برخورداری هستند_ لطفا متن خبر تصحیح گردد
    ممنون