| کد خبر: 166491 |

◄ سرنوشت نامشخص پرونده حادثه ریلی هفت‌خوان

حدود 17 ماه از حادثه دل‌خراش ریل‌های سرد و برخورد قطارهای مسافری در محور سمنان–دامغان در حوالی «ایستگاه هفتخوان» گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

تین نیوز

حدود 17 ماه از حادثه دل‌خراش برخورد قطارهای مسافری در محور سمنان–دامغان در حوالی «ایستگاه هفتخوان» گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

به گزار تین‌نیوز، در این حادثه که در ساعت هفت و 22 دقیقه صبح روز جمعه، پنجم آذر 1395 به وقوع پیوست، قطار سمنان  به مشهد از پشت به‌قطار تبریز به مشهد که در همان ریل متوقف بود، برخورد کرد و در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند. در این حادثه، 47 نفر کشته و 103 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از خروج پرونده حادثه قطار تبریز- مشهد از این استان خبر داد و گفت: آخر اسفند همان سال (1395) بود که پرونده حادثه قطار تبریز- مشهد را با عنوان «عدم صلاحیت» به تهران فرستادیم.

حیدر آسیابی گفت: برخی از افرادی که در مظان اتهام بودند، از «مقاماتی» بودند که رسیدگی به اتهام آن‌ها در صلاحیت دادسرای تهران است.

معاون سابق امور عمرانی استاندار سمنان گفت: وضع جغرافیایی و صعب‌العبور بودن منطقه در تشدید حادثه نقش چشمگیری داشت،

به گزارش فارس، مهدی زندیه‌وکیلی گفت: وجود واگن آتش‌نشانی وامداد ریلی خاص می‌توانست در کاهش فاجعه مؤثر باشد.

در گزارش‌ها آمده بود که علاوه بر خطای انسانی، درست عمل نکردن سیستم کنترل خودکار قطار (ATC) و اخطارهای غیرواقعی این سیستم درگذشته نیز ازجمله عواملی بوده که متصدیان بخش کنترل را نسبت به اخطارهای اعلام‌شده از سوی این سیستم بی‌اعتماد کرده بود و این نشان می‌دهد باید با حساسیت بیشتری پرونده حادثه قطار تبریز- مشهد را بررسی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.