| کد خبر: 261122 |

سازمان حمایت بر عرضه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس بین شهری نظارت می کند

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از تشدید نظارت بر نرخ های حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی از مبادی مختلف به مقصد پایانه های مرزی عراق از تاریخ ۲۷ مرداد ماه به مدت یک ماه خبر داد.

تین نیوز

حسین فرهیدزاده اعلام کرد: با توجه به ایام اربعین حسینی (ع) و پیش بینی افزایش تقاضای سفرهای زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات به منظور برنامه ریزی جهت ارائه خدمات شایسته منظم و هماهنگ به زائرین، سازمان حمایت با ابلاغ بخشنامه ای به ادارات کل صمت استان های سراسر کشور، خواستار نظارت دقیق بر بازار و رصد قیمت کالا و خدمات اساسی بصورت مستمر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معاون وزیر صمت فرایند برگزاری این طرح را از ۲۷ مردادماه و اتمام آن را پایان شهریورماه اعلام کرد و اظهار داشت: بازدیدهای نظارتی از اماکن اقامتی، مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی (هوایی، جاده ای و ریلی)، مراکز اقامت موقت، پارکینگ ها و همچنین رستورانها و واحدهای عرضه کننده اقلام غذایی انجام و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در این بخشنامه متناسب با شرایط فعلی مورد توجه قرار گرفته رصد، نظارت و اهتمام ویژه به موضوع حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی، جاده ای و پایانه های مسافربری است.

فرهیدزاده با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: براساس این دستورالعمل و به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد خاطی و افزایش غیرقانونی قیمت ها و ساماندهی و تامین ناوگان حمل و نقل به مقاصد پایانه های مرزی عراق و با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و عزاداران حسینی، ادارات کل استانها موظفند طی این مدت در کنار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر دستگاههای ذیربط با تشکیل گشتهای ویژه اربعین روی قیمت بلیت هواپیما ، اتوبوس و قطارها نظارت ویژه انجام شود تا در این حوزه شاهد تخلفاتی به لحاظ قیمت ها نباشیم.

فرهیدزاده نظارت گسترده، جامع و به هنگام بر شبکه عرضه و تقاضای بلیط اربعین توسط دفاتر فروش آنلاین بلیط و شرکت های هواپیمایی را از دیگر اولویت های این سازمان برشمرد و گفت: در این بخشنامه به ادارات صمت استانها تاکید شده تا در این بازه زمانی بر نحوه توزیع و فروش بلیط توسط شرکت های هواپیمایی نظارت جدی و کافی داشته باشند.

ضمنا در این بخشنامه تاکید شده در این طرح عملیاتی با اتخاد تمهیدات لازم نظارت های محسوس و نامحسوس از پایانه های مسافری استانها و مراکز فروش بلیط در نظر گرفته و در صورت احراز هرگونه تخلف و تخطی از ضوابط قانونی در این حوزه، برخورد قانونی موثر و بازدارنده معمول و نتیجه به این سازمان اعلام شود.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به افزایش تردد زائران حسینی در استانهای خوزستان، کرمانشاه و ایلام اذعان داشت: طبق ابلاغ جداگانه سازمان حمایت، استان های معین مکلفند به منظور جلوگیری از هرگونه اجحاف احتمالی در حق عزاداران حسینی، ضمن بهره گیری از تمام امکانات و مقدورات استان و استفاده حداکثری از قوا و ظرفیت موجود، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با هماهنگی، هم افزایی و برنامه ریزی برای جلب مشارکت سایر دستگاه ها و نهادهای ذیربط استانی متناسب با وظایف و مسئولیت های محول قانونی و استفاده حداکثری از ظرفیت بازرسان و انجام گشت های بازرسی مشترک هدفمند را در دستور کار قرار دهند.

حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت یادآورشد: طی برنامه ریزی های صورت گرفته و بسیج امکانات و منابع انسانی در تلاش هستیم تا تردد زائران از پایانه های مرزی به بهترین نحو ممکن انجام شود. همچنین اگر هموطنان عزیز شاهد تخلفی از جمله گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه، عرضه خارج از شبکه بلیت از سوی شرکتهای مسافربری، هواپیمایی و ... بودند آن را به بازرسان مستقر در ادارات کل صمت استانها و یا سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا با هر فرد و نهادی که قصد تخلف داشته باشد طبق موازین قانونی برخورد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.