| کد خبر: 250048 |

مدیریت منطقه آزاد نوایی ازبکستان توسط دی پی ورلد امارات

دفتر شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان اواخر روز جمعه (۲۵ نوامبر) اعلام کرد، “دی پی ورلد” امارات که یک ترمینال اپراتور بزرگ در سطح جهانی است، مدیریت یک منطقه آزاد اقتصادی را که فعالیت آن بر انجام امور لجستیکی تمرکز دارد، در استان نوایی در جنوب شرقی ازبکستان بر عهده می گیرد.

تین نیوز

 

دفتر شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان اواخر روز جمعه (۲۵ نوامبر) اعلام کرد، “دی پی ورلد” امارات که یک ترمینال اپراتور بزرگ در سطح جهانی است، مدیریت یک منطقه آزاد اقتصادی را که فعالیت آن بر انجام امور لجستیکی تمرکز دارد، در استان نوایی در جنوب شرقی ازبکستان بر عهده می گیرد.

به گزارش تین نیوز ، این دفتر همچنین اعلام کرد که یک شرکت اماراتی دیگر به نام “ترمینالز هولدینگ”، مدیریت پایانه باری فرودگاه بین المللی نوایی ازبکستان را بر عهده خواهد گرفت.

دی پی ورلد در حال حاضر یک منطقه آزاد دیگر را هم در کشور قزاقستان مدیریت می کند که در یک پایانه ریلی مرزی با چین قرار دارد.

دی پی ورلد همچنین با امضای یک یادداشت تفاهم برای پشتیبانی از فعالیت های لجستیکی و توسعه تجارت در منطقه ویژه Lin-Gang (یک منطقه آزاد تجاری در شانگهای) در تلاش است تا فعالیت های خود را در چین گسترش دهد.

این تفاهم نامه اخیراً با گروه توسعه اقتصادی شانگهای لین گانگ (گروه لین گانگ) در یک مراسم مجازی امضا شد.

دی پی ورلد با گروه Lin-Gang برنامه World Logistics Passport (WLP) را به اجرا در خواهد آورد.

این برنامه جهانی تحت رهبری بخش خصوصی برای تسهیل جریان تجارت جهانی، رفع موانع دسترسی به بازار از طریق ایجاد مسیرهای تجاری جدید و ارائه راهبردهای اقتصادی به اعضا طراحی شده است.

برنامه WLP به کسب و کارهای چینی دسترسی سریعتر و مقرون به صرفه تری را به بازارهای آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و سراسر آفریقا ارائه می کند.

علاوه بر آن، دی پی ورلد تجربیات خود از منطقه آزاد Jafza (منطقه آزاد جبل علی) در دبی را به اشتراک خواهد گذاشت. Jafza در ترکیب با بندر جبل علی ، یک اکوسیستم یکپارچه در سطح جهانی را برای بیش از ۹ هزار شرکت از سراسر دنیا تشکیل می دهد که با اتصال مستقیم به ۱۵۰ بندر و همکاری با بیش از ۱۸۰ خط کشتیرانی، به حدود ۳/۵ میلیارد نفر در سراسر جهان خدمات ارائه می دهد.

منطقه ویژه Lin-Gang برخی از نوآورانه ترین و آینده نگرترین سیاست های تجاری را برای شرکت های چینی و بین المللی فراتر از مناطق آزاد معمولی ارائه می دهد.

در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار شرکت از جمله تسلا، شرکت بین المللی CIMC چین، شرکت کشتی سازی دولتی چین (CSSC)، کاترپیلار و شرکت هواپیماهای تجاری چین (COMAC) در “لین گانگ” ثبت شده اند.

موقعیت استراتژیک این منطقه ویژه در جنوب شرقی شانگهای آن را به یک کانون مهم برای شانگهای با دسترسی به آبراه ها، مسیرهای هوایی، راه آهن، بزرگراه ها، رودخانه های داخلی و مترو تبدیل می کند.

به عنوان بخشی از این توافق، “لین گانگ” از شرکت های پیشرو در دلتای رودخانه یانگ تسه دعوت می کند تا به طور مشترک WLP را ترویج کنند تا از سیاست ها و پیشنهادات نوآورانه این برنامه بهره مند شوند.

گنجاندن چین در WLP موقعیت این برنامه را در سراسر آسیا با کانون هایی در هند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام تقویت می کند.

تاجران چینی و فورواردرها که عضو WLP شوند به مزایای مختلفی مانند ردیابی سریع محموله ها، کاهش زمان ترخیص کالا از گمرک و حذف هزینه های اداری که توسط شرکای WLP (شامل دی پی ورلد، Thai Airways و Emirates SkyCargo) ارائه می شود، دسترسی خواهند داشت.

دی پی ورلد همچنین یک قرارداد اجاره و همکاری با IFFCO، تولید کننده مواد غذایی مستقر در امارات متحده عربی، برای یک کارخانه بسته بندی روغن خوراکی در منطقه اقتصادی “بربرا” (BEZ) در سومالی لند امضا کرده است که ساخت و ساز در نیمه اول سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

دی پی ورلد پس از سرمایه گذاری در بندر بربرا در سومالی لند در حال توسعه منطقه آزاد تجاری آن است تا یک مرکز یکپارچه دریایی، لجستیکی و صنعتی برای خدمت به شاخ آفریقا (منطقه ای پویا و همیشه در حال توسعه با جمعیت بیش از ۱۴۰ میلیون نفر و با موقعیتی استراتژیک در امتداد خطوط اصلی کشتیرانی و مسیرهای زمینی) ایجاد کند.

دی پی ورلد اخیراً اعلام کرد که ۵۹/۶ میلیون تی ای یو را در پایانه های کانتینری خود در سراسر جهان طی نه ماه سپری شده از سال جاری میلادی جابجا کرده است.

همچنین در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، دی پی ورلد ۲۰/۱ میلیون تی ای یو را جابه جا کرده که ۱/۵ درصد نسبت به سال قبل و ۲/۱ درصد نسبت به مدت زمان مشابه قبل افزایش داشت.

رشد حجم ناخالص سه ماهه ۲۰۲۲، عمدتاً در آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا، آمریکا و استرالیا با عملکرد قوی کینگدائو (چین)، ATI (فیلیپین)، LCIT (تایلند)، جده (عربستان سعودی)، ونکوور (کانادا) ، پوسورجا (اکوادور)، سانتوس (برزیل) و استرالیا به دست آمد است.

بندر جبل علی به تنهایی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، بالغ بر ۳/۵ میلیون تی ای یو را از کشتیهای کانتینری تخلیه و بارگیری کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، دو درصد افزایش داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: آسام دیلی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.