| کد خبر: 7328 |

۳۰ میلیارد ریال برای عملیات روکش آسفالت جاده‌های روستایی گیلان هزینه شد

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از سرمایه‌گذاری 30 میلیارد و 955 میلیون ریالی برای عملیات روكش آسفالت جاده‌های روستایی استان خبر داد.
 
شعبانعلی خاوری افزود: با این میزان اعتبار 19.45 کیلومتر راه روستایی استان به زیر پوشش آسفالت می‌رود.
 
وی همچنین از آغاز عملیات روكش آسفالت روستاهای آستانه اشرفیه و شفت در استان خبر داد و اظهارداشت: عملیات روكش آسفالت روستاهای لفوت – نازكسرا شهرستان آستانه اشرفیه و كلیسران در شهرستان شفت در مجموع  بطول 3.2 كیلومتر و با هزینه ای افزون بر شش هزار و 80 میلیون ریال آغاز شده است.
 
مدیر كل و شهرسازی گیلان گفت: عملیات روكش آسفالت روستای محسن آباد در شهرستان آستانه اشرفیه بطول 1.2 كیلومتر كه در روزهای گذشته آغاز شده بود با هزینه ای افزون بر دو هزار و 280 میلیون ریال به اتمام رسید.
 
وی با اشاره به اهمیت حریم راه‌ها و نقش این مهم در تامین ایمنی راه‌ها گفت: به لحاظ بافت جغرافیایی خاص و نزدیكی شهرها و روستاهای این استان و قرار گیری مراكز جمعیتی در حاشیه راه ‌ها، اراضی مجاور حریم راه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
خاوری افزود: این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهای غیرمجاز در این اراضی صورت گیرد ضمن اینكه قرارگیری مراكز جمعیتی در حاشیه راه‌ ها و تنوع فرآورده ‌های كشاورزی عاملی است تا بسیاری از دستفروشان اقدام به فروش محصولات و فرآورده‌های كشاورزی خود در حاشیه راه كنند كه این امر درصد ایمنی مسیر را كاهش می‌ دهد.
 
وی اظهار داشت: حفظ و نگهداری از راه‌ها به عنوان سرمایه‌ های ملی هزینه‌ های هنگفتی را به خود اختصاص می‌ دهد به‌ طوری كه برای آزادسازی حریم به منظور تعریض و ارتقای راه، هزینه‌ های بسیار زیادی پرداخت شده است كه بخش اعظم اعتبارات این اداره‌ كل صرف آن می ‌شود.
 
مدیركل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینكه تمام راه‌ های گیلان شامل اصلی، فرعی و روستایی دارای حریم مشخصی هستند، افزود: این حریم طبق اهمیت راه و میزان تردد در سطح آن تعیین شده است و هر گونه ساخت و ساز و ایجاد تاسیسات در حریم قانونی راه ممنوع بوده و خارج از حریم راه نیز فقط با مجوز اداره كل راه و شهرسازی مجاز است.
 
وی تصریح كرد: اگر افرادی بدون هماهنگی و كسب مجوز از اداره كل راه و شهرسازی استان اقدام به ساخت و ساز و یا ایجاد تاسیسات در حریم قانونی راه و محدوده معین شده کنند، عوامل راهداری نسبت به جلوگیری از ادامه عملیات و برطرف شدن آثار ساخت و ساز و تاسیسات ایجاد شده وارد عمل می شوند.
 
خاوری با اشاره به وجود برخی دكه‌ های بدون مجوز در حاشیه راه‌ ها به‌ ویژه در محور رشت ‌- امامزاده هاشم و رشت ‌- خمام، خواستار همكاری تمام دستگاه‌ های مربوطه در برخورد قانونی با متخلفان و جمع‌آوری آنها شد.
 
وی در ادامه از آغاز عملیات روكش آسفالت روستاهای پونل – رودبارسر (رضوانشهر ) و اوشیان – هلوكله (رودسر) در مجموع  بطول 3.9 كیلومتر و با هزینه ای افزون بر هزار و 410 میلیون ریال خبر داد.
 
مدیركل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: عملیات روكش آسفالت روستای علی آباد در شهرستان بندر انزلی و رستم آباد - بره سر در شهرستان رودبار بطول دو كیلومتر كه در روزهای گذشته آغاز شده بود با هزینه ای افزون بر سه هزار و 800 میلیون ریال به اتمام رسید.
 
وی همچنین از آغاز عملیات روكش آسفالت روستاهای علی آباد (انزلی)، دیورش (رودبار)، چوبر (شفت)، خراط محله (صومعه‌سرا)، لیلا كوه (لنگرود) در مجموع  بطول 9.15 كیلومتر با هزینه ای افزون بر17 هزار و 385 میلیون ریال خبرداد و یادآورشد: توسعه راه از شاخص های مهم توسعه یافتگی هر منطقه است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.