| کد خبر ۳۰۵۸۶۴
کپی شد

◄ چرا دستورالعمل ابعاد و اوزان کامیون ها اجرا نشد/ آنچه از سال ۹۶ تا کنون بر این بخشنامه گذشت

دستورالعمل ابعاد و اوزان در پایان سال ۹۶ توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و جهت اجرا به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ و زمان اجرای آن از سوی این سازمان مشخص اما سپس متوقف شد.

چرا دستورالعمل ابعاد و اوزان کامیون ها اجرا نشد/ آنچه از سال ۹۶ تا کنون بر این بخشنامه گذشت
تین نیوز |

دستورالعمل ابعاد و اوزان کامیون ها در پایان سال ۹۶ توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و جهت اجرا به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ و زمان اجرای آن  از سوی این سازمان مشخص اما سپس متوقف شد.

به گزارش تین نیوز ،  محسن متقین درباره علت عدم اجرای این بخشنامه به خبرنگار ما گفت: بخشنامه ابعاد و اوزان در ۲۶ اسفند ۹۶  صادر و در فروردین ۹۷ توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ و اجرایی شده است.

وی افزود: در آن زمان صاحبان کالاها برای هماهنگ کردن خود و با این بهانه که اجرای بخشنامه ممکن است بر روی وزن کانتینرهایی که دو ماه قبل از صدور بخشنامه بر روی کشتی بارگیری شده تاثیر بگذارد، تقاضای تاخیر دو ماهه در اجرا آن را نمودند.

وی ادامه داد:  با موافقت سازمان اجرای آن دو ماه به تاخیر افتاد  و  در مرحله بعد اجرای آن مصادف با اعتراضات خرداد ۹۷ شد و سپس دست های پنهان این گونه القا کردند که یکی از خواسته‌ های مهم رانندگان در اعتراض ۹۷ جلوگیری از اجرای این بخشنامه است و همین امر موجب توقف دوباره آن شد.

متقین تاکید کرد: پس از آن دوباره اجرای آن در تحت تاثیر اتفاقات   شهریور ۱۴۰۱ قرار گرفت و بار دیگر به مدت سه ماه توسط رئیس وقت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،  اجرای آن متوقف شد.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای  بیان کرد:  پس از آن در دی ماه ۱۴۰۱ اجرای آن تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

و‌ی با طرح این سوال که  چه کسانی از توقف اجرای این دستورالعمل کارشناسی شده، نفع می‌برند؟ گفت:  میزان خسارت وارد به جامعه از عدم اجرای دستورالعمل کارشناسی شده ابعاد اوزان وزارت راه و شهرسازی تاکنون چقدر بوده است؟

پیش از این  ابراهیم علیاری راننده خود مالک نیز با بیان این که عدم اجرای مصوبه  ابعاد و اوزان مشکلات زیادی برای رانندگان کامیون به وجود آورده است به تین نیوز  گفته بود:   به دلیل عدم اجرای بخشنامه ابعاد و اوزان ،  تمام زیرساخت ها و جاده های کشور که جزو سرمایه های ملی و نیازهای ابتدایی و بنیادی حمل و نقل جاده ای بودند با یک سونامی ویران کننده مواجه و اکثرا نابود شدند.

او  افزود: حمل بار بدون رعایت ابعاد و تناژ مجاز کامیون ها، تنها عایدی که برای رانندگان و کامیونداران داشت نابودی سرمایه های جانی و مالی و افزایش استهلاک ناوگان بود.

به گفته علیاری  اجرا نشدن مصوبه ابعاد و اوزان بیشترین سود را نصیب شرکت های حمل و نقل به دلیل دریافت کمیسیون های نجومی و صاحبان بار با توجه کرایه های مفتی،  کرد.

بخشنامه ابعاد و اوزان 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • علی اکبر عادلی پاسخ

    لطفا مقررات وزن و ابعادی که قرار بوده بر اساس مصوبه وزارت راه اجرایی شود در فایل متن قرار گیرد . نامه ابلاغیه مشکلی را حل نمی کند چون رانندگان و همه شرکت ها باید بدانند وزارت راه چی تصویب کرده است و چرا تاکنون اجرا نشده است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    قانون ابعاد و اوزان بایستی دکتر اکبری دستور دهند اجرا شود ویک عمل بسیار عالی در کارنامه سازمان حمل ونقل افزوده شود .طرح سامانه جدیدکارت هوشمند از کارهای خوب سازمان حمل وتقل در سال ۱۴۰۴بوده است.

  • علی اکبرعادلی پاسخ

    مرحوم آقای غلامی و آقای امانی مدیر بعدی نتوانستند حریف انجمن صنفی شوند شما فکر می کنید آقای دکتر اکبری بتونند؟