| کد خبر: 228176 |

تمام محورهای شریانی در کشور باز هستند

با استعداد ۳۲۰۰ راهدار و ۲۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین طی سه روز گذشته اقدام به برف روبی، ریزش برداری، یخ‌زدایی و نمک پاشی در محورهای شریانی و غیر شریانی شد که در نتیجه آن تمامی محورهای شریانی در کشور باز هستند.

تین نیوز

با استعداد ۳۲۰۰ راهدار و ۲۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین طی سه روز گذشته اقدام به برف روبی، ریزش برداری، یخ‌زدایی و نمک پاشی در محورهای شریانی و غیر شریانی شد که در نتیجه آن تمامی محورهای شریانی در کشور باز هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های این سازمان با اشاره به آخرین وضعیت جاده ها در پی ساعات پایانی حضور سامانه بارشی در کشور اظهار داشت: از ابتدای امروز ۲۰ محور شریانی و ۹ محور غیر شریانی مسدود بودند که با تلاش راهداران تمامی این محورها بازگشایی شد و تردد در آن ها جریان دارد.

وی افزود: در دو روز گذشته بالغ بر ۲۱۰ مقطع ریزش برداری و انسداد ناشی از سقوط بهمن رفع شد. مهریاری با بیان این‌که موج بارشی هم اکنون در شمال شرق کشور قرار دارد، گفت: تمامی راهدارخانه های مستقر در جاده های خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان آماده باش کامل هستند و هیچ یک از جاده های این سه استان مسدود نیست.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه ها یادآور شد: در روزهای گذشته تا امروز که سامانه بارشی در نواحی شمال و شمال غرب کشور قرار داشت، شاهد بارش های سنگین که منجر به کاهش شدید دمای هوا،‌ یخ‌زدگی سطح معابر،‌ وقوع کولاک و درنتیجه نبود دیدکافی در جاده‌ها گردید، بودیم.

وی ویژگی اصلی این سامانه بارشی را سرعت زیاد باد، برودت شدید دما و شدت زیاد بارش عنوان کرد و گفت: این عوامل باعث کندی عملیات راهداری نیز شد به همین خاطر با هماهنگی پلیس راه در راستای حفظ ایمنی کاربران و جلوگیری از تکرار تصادفات، تصمیم به انسداد جاده های درگیر بارش سنگین برف و کولاک گرفته شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهریاری خاطرنشان کرد: برودت هوا همچنان ادامه دارد و به رغم نمک پاشی در جاده ها، احتمال یخ‌زدگی و لغزندگی نیز دور از ذهن نیست، لذا توصیه می‌شود مردم ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری حتما از از زنجیر چرخ استفاده کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.