| کد خبر: 21747 |

۱۰ دوربین هوشمند در محور زنجان - قزوین نصب می شود

تین نیوز | رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: امسال اتوبان زنجان - قزوین را به 10 دوربین هوشمند مجهز می کنیم.
 
سرهنگ علی اصغر شیر محمدی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای ترافیک استان زنجان، افزود: در شش ماهه ابتدایی سالجاری بیشتر تصادفات رخ داده در محورهای مواصلاتی استان زنجان به علت استفاده نکردن از کمربند ایمنی، سبقت غیر مجاز ، انحراف به چپ و استفاده نکردن از کلاه ایمنی بوده است .
 
وی اظهار داشت: 60 درصد تصادفات رخ داده در این مدت واژگونی بوده است که بیشتر این تصادفات هم در کیلومتر 25 ورودی و خروج بوده است.
 
رئیس پلیس راه استان زنجان، با اشاره به اینکه تصادفات فوتی در زنجان در پنج ماهه سالجاری کاهش داشته است افزود: در این مدت 114 نفر در محورهای مواصلاتی استان زنجان فوت کرده اند.
 
سرهنگ شیر محمدی گفت: در پنج ماهه سالجاری تصادفات فوتی در زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه 21 درصد تصادف در محورهای مواصلاتی استان زنجان را موتور سواران به خود اختصاص می دهند گفت: تنها در پنج ماهه سالجاری 24 نفر از موتورسواران جان خود را از دست داده اند.
 
33 درصد تصادفات استان در محور زنجان - تبریز روی می دهد
رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: طی 6 ماهه سالجاری 33 درصد تصادفات در محور زنجان به تبریز، 18 درصد محور زنجان به خدابنده ، 30 درصد محور زنجان به قزوین، 20 درصد زنجان به بیجار ، 20 درصد زنجان به ابهر و مابقی در سایر محورها رخ می دهد.
 
سرهنگ شیر محمدی، از افزایش تعداد دوربین های هوشمند در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و گفت: تعداد دوربین های هوشمند در محورهای مواصلاتی استان زنجان به 31 مورد افزایش می یابد.
 
وی افزود: در محور زنجان به تبریز 4 دستگاه هوشمند سازی کنترلی نصب شده که از این تعداد دو مورد از این سیستم ها در محور ضلع شمالی و دو سیستم هم در باند جنوبی محور نصب است.
 
رئیس پلیس راه استان زنجان یادآورشد: امسال اتوبان زنجان به قزوین را به 10 دوربین هوشمند مجهز خواهیم کرد.
 
سرهنگ شیر محمدی گفت: رانندگان هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی دست بکشند و حداقل دو ساعت استراحت کنند چرا که بیش از 50 درصد  وقوع تصادفات به علت خستگی و خواب آلودگی است.
 
وی افزود: موتورسواران که اقدام به مسافرت می کنند حتما  از کلاه ایمنی استفاده کنند و از حرکات مخاطره آمیز و نمایشی جدا خود داری کنند.
 
رئیس پلیس راه استان زنجان، تصریح کرد: پلیس راه با تمام نیروهای خود به طور محسوس و نامحسوس نظارت از محورهای مواصلاتی استان زنجان را بر عهده دارد و با رانندگان متخلف برخورد جدی می کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.