| کد خبر: 212591 |

بهره برداری از ۹۸۰ کیلومتر آزادراه تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ۹۸۰ کیلومتر آزادراه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. در حال حاضر ۲۴۶۰ کیلومتر آزادراه داریم که درمجموع تا پایان سال به ۳ هزار کیلومتر می‌رسد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ۹۸۰ کیلومتر آزادراه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. در حال حاضر ۲۴۶۰ کیلومتر آزادراه داریم که درمجموع تا پایان سال به ۳ هزار کیلومتر می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی امروز در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با اتاق تعاون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش زیرساخت حمل و نقل و مسکن و ناوگان، برنامه مفصلی در دست است که امسال ۹۸۰ کیلومتر آزادراه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. در حال حاضر ۲۴۶۰ کیلومتر آزادراه داریم که درمجموع تا پایان سال به ۳ هزار کیلومتر می‌رسد. ۱۶۰۰ کیلومتر بزرگراه جدید در کشور اضافه می‌شود و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید تا پایان دولت تحویل مردم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ۲۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی به خط آهن کشور اضافه می‌شود و همچنین حمل و نقل ریلی در مسیر رشت به بندر کاسپین و مسیر یزد، ابرکوه، اقلید فارس و نیز راه‌آهن زاهدان- چابهار به بهره‌برداری می‌رسد؛ درحال حاضر سه شیفته در حال کار هستیم. با اجرای ۲۹ طرح فرودگاهی در زمینه طرح فرودگاهی ۱۰ میلیون مسافر جدید در سال اضافه می‌شود.

وی همچنین گفت: در بخش ناوگان دریایی و ریلی قرار است ۷۸۰ لکوموتیو جدید از ظرفیت تولید داخل به ناوگان حمل و نقل ریلی الحاق شود؛ امسال هدف گذاری شده ۲ هزار دستگاه لکوموتیو جدید قطار اضافه شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باری و مسافری گفت: ۵۳ هزار کامیون جدید نوسازی می‌شود در حالی که از سال ۷۸ تاکنون فقط ۲۰ هزار کامیون فرسوده نوسازی شد. و از محل نوسازی کامیون‌ها ۹۶۰ میلیون لیتر مصرف گازوئیل صرفه‌جویی می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.