| کد خبر: 208920 |

◄ پیشنهاد یک فعال حمل‌ونقلی برای طرح‌های تشویق رانندگان

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا پیشنهاد داد در طرح‌ تشویقی ارائه لاستیک به ناوگان سنگینی که به بندرها تردد می‌کنند برندهای مرغوب در نظر گرفته شود.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا پیشنهاد داد در طرح‌ تشویقی ارائه لاستیک به ناوگان سنگینی که به بندرها تردد می‌کنند برندهای مرغوب در نظر گرفته شود.

به گزارش تین نیوز، حامد امامی فعال حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز این مطلب را با توجه به اهمیت کیفیت لاستیک در ایمنی تردد ناوگان سنگین بیان کرد و افزود: متأسفانه در هنگام مراجعه به سایت سهمیه لاستیک مشاهده می‌شود فقط برندهای نامرغوب چینی وجود دارد و برندهای مرغوب برای استفاده رانندگان موجود نیست و رانندگان چاره‌ای جز استفاده از این لاستیک‌های نامرغوب ندارند. 

امامی اگرچه اجرای طرح‌های تشویقی همچون اختصاص سوخت و سهمیه لاستیک را در ایجاد انگیزه در بین رانندگان برای تردد به بنادر در شرایط شیوع بیماری کرونا، مناسب دانست اما در عین حال تاکید کرد: معتقدم بهترین راه ایجاد انگیزه برای رانندگان کامیون این است که محاسبه کرایه حمل کالا بر مبنای تن-کیلومتری که مصوبه شماره 209 شورای ترابری بود، انجام شود.

این فعال حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: قرار بر این بود که دبیرخانه تن-کیلومتر به طور مرتب پارامترها را رصد و تعرفه‌ها را بر مبنای شاخص‌هایی که تعریف‌شده بود واقعی و به روز کند؛ اما متأسفانه در مرحله اجرا اقدامی صورت نگرفت.

وی با بیان این‌که در حال حاضر وضعیت کرایه حمل کالا به روز و متناسب با تورم و هزینه‌ها نیست، خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای است که هرچه قدر ناوگان سنگین حمل کالا کمتر فعالیت داشته باشد برای راننده و کامیوندار به‌صرفه‌تر است زیرا درآمد با استهلاک و هزینه لوازم مورد نیاز همخوانی ندارد به همین دلیل رانندگان استقبال زیادی از اینکه به بندرها بروند نمی‌کنند. 

امامی همچنین گفت: بهتر است به‌جای اینکه طرح‌های تشویقی مثل افزایش میزان بارگیری یا تعرفه لاستیک برای رانندگان اتخاذ شود، طرح تن-کیلومتر به‌روزرسانی و واقعی گردد. 

به گزارش تین نیوز، در حال حاضر برای رانندگان سهمیه 30 درصدی سوخت در نظر گرفته‌شده است که اگر از بندرها شش‌گانه بار حمل کنند، این سهمیه سوخت به آن‌ها تعلق خواهد گرفت و همچنین لاستیک نیز از دیگر مشوق‌های تعیین‌شده برای رانندگان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمیدعرب 0 0

    سلام سهمیه سوخت به چه صورت شارژ میشه من ماهی 2سرویس چابهار یابه اصفهان یاتهران یا هرجای دیگه باشه میبرم سهمیه من 1400 لیتر شارژ شده، بارم هم گندم بوده، مگه کالای اساسی نیست، چابهارم مگه جز بنادر محسوب نمیشه پس چی شده که از اول امسال سهمیه ما هی کم شده از 3700 لیتر اومده رسیده به 1400 لیتر لطفا راهنمایی کنید،، تشکر