| کد خبر: 203294 |

◄ چند پرسش رانندگان سواری کرایه‌ در مورد سهمیه سوخت ناوگان

قرار است از ابتدای بهمن ماه سال جاری تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان سواری کرایه بین‌شهری بر اساس پیمایش از طریق اطلاعات مندرج در صورت وضعیت‌های مسافری اجرایی و عملیاتی شود.

تین نیوز

به دنبال پیمایشی شدن سهمیه سوخت ناوگان کرایه سواری برون‌شهری، برخی رانندگان  این تاکسی‌ها این پرسش را مطرح کرده‌اند که آیا در مورد غیرفعال شدن کوتاه مدت ناوگان سواری به دلایل مختلف از جمله تصادف، توقف خودرو در تعمیرگاه و یا بیماری رانندگان یا خانواده آنها، تمهیداتی اندیشیده شده است؟

به گزارش تین نیوز، به دنبال اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار است از ابتدای بهمن ماه سال جاری تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان سواری کرایه بین‌شهری بر اساس پیمایش از طریق اطلاعات مندرج در صورت وضعیت‌های مسافری (دارای کد رهگیری) اجرایی و عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: تاکسی‌های فرودگاه امام و چالش پیمایشی شدن سهمیه سوخت

همزمان با اعلام این خبر برخی رانندگان سواری کرایه بین‌شهری این پرسش را مطرح می‌کنند که اگر دریافت سهمیه سوخت که قرار است به صورت پرداخت مابه‌التفاوت نقدی به رانندگان باشد، مطابق پیمایش انجام شده صورت بگیرد، درصورتی که خودروی رانندگان دچار مشکل و  نیازمند تعمیر و فاقد پیمایش شد، اختصاص سهمیه چگونه خواهد بود؟

این رانندگان همچنین از امکان تصادف خودروها و نیاز به تعمیرات طولانی مدت خودرو خبر داده و عنوان می‌کنند شرایط بهره‌مندی از سوخت سهمیه‌ای در چنین شرایطی چگونه است؟

بیشتر بخوانید: تلاش سازمان راهداری برای رفع مشکل سهمیه سوخت سواری‌های کرایه

رانندگان سواری کرایه همچنین این پرسش را مطرح می‌کنند که اگر راننده‌ای به دلیل بیماری خود یا خانواده‌اش یا مشکلات خانوادگی در مدت زمان مشخصی قادر به فعالیت نبود و پیمایشی نداشت آیا برای شروع به کار باید از بنزین آزاد استفاده کند و از بنزین سهمیه‌ای بهره‌مند نخواهد شد؟

بیشتر بخوانید: شرایط بهره‌مندی از سهمیه سوخت ناوگان سواری کرایه بین شهری

در پاسخ به این ابهامات، حمید حسین‌زاده دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور  به تین نیوز گفت: با توجه به این‌که قرار است این طرح در بهمن ماه اجرایی شود هنوز از جزئیات آن اطلاع کاملی در دست نیست.

بیشتر بخوانید: مابه‌التفاوت نقدی، جایگزین سهمیه سوخت سواری‌های کرایه شد

وی افزود: اگرچه در صورت اجرایی شدن طرح می‌توان در طول اجرا مشکلات آن را برطرف و با اضافه کردن تبصره‌هایی به رفع مشکلات پرداخت اما امیدوارم به این موضوعات در طرح توجه شده باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    فارغ از مقدار سهمیه بهتر بود که بجای پرداخت ریالی مابه التفاوت نرخ سود یارانه ای و آزاد کارت های سوخت رانندگان از بنزین شارژ میشد

  • ناشناس 0 0

    ممنون از گزارش تین نیوز

  • ناشناس 0 0

    طرح هم که مشکل نداشته باشد رانندگان فرودگاه مشکل اخذ صورت وضعیت دارند و باعث میشود پیمایش آنها ثبت نگردد

  • حسین خواجه بهرامی 0 0

    باسلام من یکراننده بین شهری هستم وخودروی دوگانه سوزدارم اما درشهرستان محل سکونت من سی ان جی وجودندارد.سهمیه اسفندماه سوخت مابه دویست پنجاه لیترکاهش پیداکرده ؟باچه تدبیری ابن عمل انجام شده لطفا جواب مارابدهید

  • ساسان 0 0

    سلام.من رمز کارتم مسدود شده نمی توانم از دستگاه داخل پمپ بنزئین استفاده کنم برای باز کردنش به کجا باید مراجعه کنم چون رفتم بانک گفتن ربطی به ما نداره