| کد خبر: 198153 |

◄ سوانح رانندگی در اربعین ۹۸ افزایش یافت

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به رشد حضور زائران برای شرکت در مراسم اربعین، در عین حال از افزایش سوانح رانندگی در این ایام بخصوص در استان‌های کرمانشاه، خوزستان، ایلام و شهرهای در مسیر تردد زائران خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به رشد حضور زائران برای شرکت در مراسم اربعین، در عین حال از افزایش سوانح رانندگی در این ایام بخصوص در استان‌های کرمانشاه، خوزستان، ایلام و شهرهای در مسیر تردد زائران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدتیمور حسینی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی بدون ذکر آمار تصادفات اعلام کرد: خستگی و خواب آلودگی عامل اصلی تصادفات رانندگی بوده است.

وی ادامه داد: شتاب بی مورد و انحراف به چپ که نتیجه آن برخورد رخ به رخ است از دیگر عوامل مهم سوانح رانندگی در ایام اربعین امسال بوده است.

سردار حسینی با اشاره به اینکه زائران هنگام بازگشت از کربلا به دلیل خستگی، نیاز بیشتری به استراحت دارند، افزود: مهمترین توصیه ای که به زوار داریم این است از رانندگی در این وضعیت خودداری کنند.

رئیس پلیس راه کشور همچنین با اشاره به جریان داشتن تردد در تمامی راه ها به خصوص جاده های منتهی به مرزهای چهارگانه محل ورود و خروج زائران به عراق، گفت: شرایط فعلی به گونه ای است که حجم تردد در مسیر برگشت از مرز سنگین تر از مسیر رفت است.

وی افزود: پیش بینی می شود برای فردا و پس فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) بازهم شاهد افزایش تردد زوار به عراق باشیم اما از روز جمعه (۲۶ مهر) باید خود را کاملا آماده بازگشت زوار کنیم.

سردار حسینی با بیان اینکه هنوز در خصوص اعمال محدودیت ترافیکی در روزهای منتهی به اربعین نمی توان اظهارنظر کرد، گفت: باید صبر کنیم و ببینیم موج بازگشت چگونه خواهد بود و آنگاه در این خصوص تصمیم بگیریم.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

عزیمت زائران اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه به درخواست مسئولان عراقی متوقف و از دوشنبه پانزدهم مهرماه از سرگرفته شد.

مرز خسروی به عنوان نزدیک‌ترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیک‌ترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.      

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.      

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.