| کد خبر: 198053 |

کاهش هفت درصدی تلفات سوانح رانندگی در آذربایجان‌شرقی

مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان در نیمه اول امسال ۴۸۴ نفر است که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها ۵۱۹ نفر بود حدود ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

تین نیوز

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان در نیمه اول امسال ۴۸۴ نفر است که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها ۵۱۹ نفر بود حدود ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ارتین کمالی افزود: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در این مدت در استان ۳۸۳ نفر مرد و ۱۰۱ نفر زن بودند.

وی ادامه داد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در این مدت به ترتیب با ۳۲۸ فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، ۱۰۲ نفر در مسیرهای درون شهری، ۸ نفر در جاده های خارج از استان و ۹ نفر نامعلوم و سایر راه ها گزارش شده است.

کمالی گفت: ۱۹ نفر نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۱۸ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده است.

وی با بیان اینکه در شهریور ماه امسال ۸۲ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۲ نفر بود ۳۰ نفرکاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی افزود: در شش ماهه اول امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۹ هزار و ۹۰۶ نفر بوده است که از این تعداد ۷ هزارو ۷۲ نفرمرد و ۲ هزارو ۸۳۴ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۹ هزارو ۹۶۹ نفر گزارش شده بو حدودد یک درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در شهریور ماه امسال یک هزار و ۸۷۷ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یکهزار و ۸۹۹ نفر بوده ۲۲ نفر کاهش نشان می دهد.

کمالی اضافه کرد: درسال گذشته ۹۱۷ نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۷۳ نفر زن و ۷۴۴ نفر مرد بود و بیش از ۱۸ هزار و ۱۸۵ نفر نیز مصدوم شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.