| کد خبر: 195932 |

تکمیل طرح تعمیرات اساسی پل راه آهن محور سلفچگان – اراک

به منظور ارتقا ایمنی و صیانت از ابنیه جاده ای ، طرح تعمیرات اساسی پل راه آهن محور سلفچگان – اراک اجرا وبه بهره برداری رسید .

تین نیوز

به منظور ارتقا ایمنی و صیانت از ابنیه جاده‌ای، طرح تعمیرات اساسی پل راه‌آهن محور سلفچگان–اراک اجرا و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، رییس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه خبر فوق افزود: هزینه اجرایی این طرح درقالب قراردادی بالغ بر 12 میلیارد ریال جهت بهسازی چهار دستگاه پل جاده‌ای واقع در سطح راه‌های استان و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تامین شده است.

عباس شکوری بازه زمانی اجرا و تکمیل این طرح را چهار ماهه عنوان کرد و اظهارداشت: از اول اردیبهشت ماه سال‌جاری عملیات اجرایی پروژه کلید خورد که با توجه به ضرورت تسریع در اجرای آن، در پایان تیرماه 98 تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی درادامه به اهم اقدامات فنی صورت گرفته در راستای طرح تعمیر پل راه آهن محور سلفچگان–اراک پرداخت و توضیح داد: اجرای حفاظ تک شیب بتنی مسلح، نصب آندهای گالوانیک مدفون جهت کنترل خوردگی آرماتورهای مسلح کننده، استفاده از ملات تعمیری به منظور بهسازی بتنهای مضمحله دال‌های عرشه و تیرهای پل، بهره‌مندی از الیاف پلمیری مسلح کربن (CFRP) جهت تقویت برشی شاه‌تیرهای پل، اجرای درز انبساط آسفالت پلیمری و... بخشی از اقدامات فنی درراستای طرح تعمیر این پل است.

شکوری در ادامه به بخشی دیگر از اقدامات فنی صورت گرفته جهت تعمیر پل راه‌آهن سلفچگان – اراک اشاره کرد و عنوان کرد: اجرای درز انبساط آسفالت پلیمری، آب‌بندی و عایق‌سازی تیرها و نشمین کوله پل، آشکارسازی محل پل، درزگیری و آب‌بندی سطح رویه عرشه و اصلاح سیستم زهکشی و هدایت آب‌های سطحی روی پل، از جمله اقدامات فنی ملحوظ جهت تعمیر این پل است.

رییس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص موقعیت و اهمیت این پل نیز توضیح داد: پل راه‌آهن مذکور درمحور بزرگراهی سلفچگان–اراک قرار دارد که به‌دلیل موقعیت تقاطعی آن با یکی از مهم‌ترین خطوط ریلی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و ارتقا ایمنی آن از در زمره اولویت‌های برنامه‌ها است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.