| کد خبر: 194591 |

افتتاح بزرگراه ایلام ــ مهران تا اربعین ۹۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از بهرهبرداری بزرگراه ایلام ــ مهران تا اربعین امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام  از بهره‌برداری بزرگراه ایلام ــ مهران تا اربعین امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،‌علی اصغر کاظمی ساخت آزاد راه پل زال تا مرز دهلران را از جمله مهمترین پروژه‌های کلان در استان ایلام عنوان و اظهار کرد: آزاد راه پل زال تا مرز دهلران یکی از کلان پروژه‌هایی است که در زمان سفر وزیر محترم راه و شهرسازی به ایلام تصویب و هم اکنون ساخت آزاد راه پل زال تا مرز دهلران به مناقصه گذاشته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام بیان کرد: این پروژه که صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار آن انتشار یافته است در اهداف خوداتصال ایلام به مرکز کشور از طریق آزادراه امیرالمومنین (ع) (آزاد راه خرم آباد - پل زال - دهلران - مرز چیلات - نجف اشرف) را در پی دارد.

او در اهمیت این پروژه یادآورشد: اهمیت فعال شدن مرز چیلات شهرستان دهلران و تردد سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار زائر عتبات عالیات ضرورت ایجاد این بزرگراه را عیان و موجب اتصال استان ایلام به بزرگترین شبکه آزادراهی منطقه، می‌شود.

کاظمی، طول بزرگراه امیرالمومنین (ع) را ۱۵۰ کیلومتر عنوان و اعلام کرد: تحقق این پروژه موجب اتصال اتصال استان ایلام به نجف اشرف در کشور عراق، و انتخاب کوتاه‌ترین مسیر به نجف اشرف است.

او تاکید کرد: علاوه بر ارتباط میان کشور ایران و عراق، ارتباط استان ایلام و کل کشور، با کشور‌های همسایه برقرار خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: بزرگراه ایلام به مهران به‌عنوان پروژه ملی و در ادامه بزرگراه کربلا بوده که در دستور کار بوده و عزم ملی برای اتمام بزرگراه ایلام ــ مهران جدی است.

او گفت: خوشبختانه در سال گذشته ۲۶ کیلومتر دیگر از این مسیر به‌صورت چهارخطه زیر بار ترافیک رفت و هم‌اکنون در سه قطعه این مسیر پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.

کاظمی ابراز کرد: حفاری موازی تونل راه کربلا به‌طول ۷۰۰ متر به پایان رسیده و پیمانکار مشغول کف‌کنی و پوشش بتونی آن است و عملیات اجرایی تونل دیگر ۷۰۰ متری نیز در روز‌های آینده آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام عنوان کرد: در مقاطعی از این محور بر اثر بارندگی‌های اخیر با رانش زمین مواجه هستیم که کار مطالعه و تثبیت این مقاطع در جریان است و مراتب در قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده مطرح و برای تأمین اعتبارات لازم تصمیم گرفته خواهد شد.

کاظمی در ادامه یادآورشد: آزادراه پل زال، مورموری، دهلران، چیلات، نجف، طرحی جدای از آزادراه کرمانشاه، حمیل، مهران و کربلا خواهند بود که به‌صورت جداگانه عملیاتی می‌شوند.

او افزود: طرح، اعتبار مسیر و مقصد هرکدام از این دو پروژه مستقل و مشخص است و ارتباطی از حیث اعتبار و اجرا با یکدیگر ندارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: دو پروژه بزرگ ارتباطی در استان به‌صورت هم‌زمان پیگیری و اجرایی می‌شوند، پروژه نخست بزرگراه کرمانشاه- حمیل- ایلام- مهران و کربلا با عنوان بزرگراه کربلا در استان عملیاتی خواهد شد.

کاظمی یادآورشد: این دو پروژه کاملاً از هم منفک بوده و اعتبارات جداگانه‌ای برای آن‌ها تعریف و تخصیص می‌شود و از سویی هردو این پروژه‌ها به‌موازات هم پیش خواهند رفت.

او ادامه داد: اجرای این دو آزادراه علاوه بر اینکه استان را به آزادراه‌های کشور متصل می‌کند، حلقه اتصال دو کشور ایران و عراق می‌شود که در روند توسعه استان حائز اهمیت است.

عملیات اجرایی راه آهن ایلام همزمان با سفر رئیس جمهور آغاز می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام  بیان داشت: عملیات اجرایی راه آهن ایلام همزمان با سفر رئیس جمهور آغاز می‌شود.

او افزود: راه‌آهن ایلام که فاز یک آن به مناقصه رفته است در حال به نتیجه رسیدن آغاز عملیات اجرایی آن هستیم و انشاالله با سفر رئیس جمهور و کُلنک‌زنی آن در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مثل راه آهن، ایجاد بزرگراه و آزادراه برای استان ایلام به فرجام می‌رسد.

تقاطع غیر همسطح، شهرستان چرداول عملیاتی می‌شود

کاظمی با اشاره به احداث تقاطع غیر همسطح، شهرستان چرداول گفت: این تقاطع در راستای ایمن سازی مسیر تردد زائران اربعین حسینی احداث و از با اهمیت‌ترین پروژه‌های "راه و راهسازی "استان ایلام بوده است که با توجه در مسیر اربعین بودن آن، این محور تاثیرموثر در کاهش ترافیک در تردد زائران اربعین حسینی را دارد.

او در ارتباط با اعتبار مالی طرح گفت: برای این طرح بالغ بر ۷ میلیارد تومان هزینه می‌شود که اعتبارات آن از محل اعتبارت اربعین تامین شده است.

معارضان مانع اجرای تسریح در پروژه‌های عمرانی راه و راه‌سازی

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، وجود معارضان، شرایط توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن محور‌های مواصلاتی استان ایلام را از جمله عوامل کُندی و گاهاً زمانبری پروژه‌های "راه و راهسازی "استان ایلام عنوان کرد و یادآور شد: توسعه ایلام با بهره‌برداری از پروژه‌های راهسازی تحقق یافتنی است و در این راستا مردم و مسئولان در یک محیط تفاهمی و یکصدا در تحقق بهره‌برداری از پروژه‌های راهسازی تاثیرگذار بوده و لازم است این تفاهم که هم اکنون در استان حاکم است بیشتر و بهتر شود تا نتیجه آن را شاهد باشیم.

افق روشن در توسعه ایلام

تکمیل جاده چشمه چاهی- سفیدخانی، بهره برداری از واریانت سرتنگ شهرستان سیروان، تکمیل پل‌های بزرگ مسیر ارتباطی ایلام به مهران، پروژه راهسازی قاضی‌خان (سیروان به بدره)، پروژه تونل کبیرکوه (ارتباط دهنده دره‌شهر به آبدانان و خوزستان)، پروژه دو دستگاه تونل در حال احداث در مسیر بزرگراه اربعین مسیر ایلام به مهران از جمله پروژه‌های حوزه راه و راهسازی در استان ایلام هستند که به بیان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، تکمیل و بهره برداری از آنان افق روشن در توسعه ایلام هستند.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.