| کد خبر: 184811 |

سامانه بارشی از خراسان رضوی خارج شد؛

اسکان اضطراری مسافران در مشهد

برخی جاده‌ها مسدود است.

تین نیوز

آمادگی نیروهای خدمت رسانی و اطلاع رسانی به موقع موجب شد تا فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی با وجود جاری شدن سیل در برخی مناطق خسارت جانی و مالی نداشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، ادامه بارش باران در شهرهای خراسان رضوی که از بعدازظهر دوشنبه آغاز شده در برخی مناطق موجب آبگرفتگی و طغیان برخی رودخانه‌ها شد ومخزن برخی سدها را نیز پر آب کرد.

تدابیر درنظر گرفته شده توسط ستاد مدیریت بحران خراسان رضوی پیش از آغاز بارش‌ها موجب شد سیل و آبگرفتگی در شهرهای خراسان رضوی با کمترین خسارت همراه باشد و آمادگی نیروهای امدادی از بروز خسارت‌های جانی نیز جلوگیری کرد.

امداد رسانی به ۴۰ مصدوم حوادث

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در همین رابطه از وقوع ۱۲ حادثه جاده‌ای از سه شنبه شب تا بامداد امروز به علت بارش باران و لغزندگی جاده‌ها خبر داد و گفت: این حوادث که شامل ۹ مورد واژگونی خودرو و سه مورد برخورد وسایل نقلیه هستند و در مجموع این حوادث ۴۴ حادثه‌دیده و ۴۰ مصدوم بر جای گذاشت.

اسماعیل بهمن‌آبادی افزود: با توجه به بالا آمدن سطح رودخانه‌ها در ییلاقات گردشگری طرقبه و شاندیز ۲۴ مسافر در روستای گردشگری زشک در سیل گرفتار شده بودند که با حضور به موقع نیروهای هلال احمر نجات یافتند.

وی افزود: نیروهای این سازمان در حال آماده باش هستند و مردم می‌توانند در صورت مواجه با حوادث برای دریافت کمک‌های لازم با شماره تلفن ۱۱۲ تماس گرفته تا خدمت رسانی لازم به آنها انجام شود.

اسکان اضطراری مسافران در مشهد

به دنبال بارش باران در مشهد و نامساعد شدن شرایط جوی ۱۸ مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر در مناطق مختلف مشهد آماده شده است و طبق اعلام مسئولان شهرداری مشهد افرادی که از ابتدای نوروز تاکنون در مراکز اسکان شهرداری مشهد پذیرش شده‌اند ۲۷ هزار و ۸۶۸ نفر شب بوده است.

شب گذشته و پس از بارش شدید باران در مشهد ۴۴۲۲ نفر در مراکز اسکان شهرداری مشهد اسکان یافته‌اند و در صورت ادامه شرایط اضطراری امکان اسکان در این اماکن وجود خواهد داشت.

برخی جاده‌ها مسدود است

طبق اعلام پلیس راه خراسان رضوی بارش باران تقریباً در تمام جاده‌های استان به پایان رسیده اما به دلیل آب افتادگی و ریزش کوه برخی راه‌های ارتباطی همچنان مسدود هستند بوده و نیروهای راهداری در تلاش برای بازگشایی معابر مسیرها هستند.

در حال حاضر محورهای کاشمر به کوهسرخ به دلیل ریزش کوه و جاری شدن سیل و بخشی از مسیر قوچان به سبزوار به علت آب افتادگی جاده مسدود شده است و اتوبان مشهد- باغچه نیز در برخی مناطق دچار مه گرفتگی است.

پروازهای فرودگاه مشهد که به صورتی مقطعی به دلیل مه گرفتگی با تأخیر مواجه شده بود با افزایش دید افقی و بهبود شرایط جوی طبق برنامه از سر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.