| کد خبر: 178650 |

◄ مقصران مشکلات کامیون‌داران به دستگاه قضا معرفی خواهند شد

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس از معرفی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مقصر در مشکلات کامیون داران به دستگاه قضا خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس از معرفی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مقصر در مشکلات کامیون داران به دستگاه قضا خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم‌زاده  گفت: گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس در رابطه با مشکلات کامیون داران تدوین شده است که در جلسات آتی صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

او ادامه داد: بر اساس گزارش کمیسیون عمران مجلس برخی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در تامین قطعات و تجهیزات کامیون داران به‌ویژه تامین لاستیک قصور و تخلف‌هایی داشتند.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که در بحث تامین قطعات و تجهیزات کامیون داران کم‌کاری و قصور داشتند برای پیگیری قضایی به دستگاه قضا ارجاع می‌شوند.

کاظم‌زاده گفت: به‌طور مثال یکسری قصور در وزارت  صنعت معدن تجارت برای تامین لاستیک به‌ویژه در بحث ثبت سفارش و تامین ارز وجود دارد که این موارد در گزارش کمیسیون به‌صورت کامل آمده است.

او ادامه داد: جلسات کمیسیون عمران مجلس برای بررسی مشکل کامیون داران حدود ۳ ماه به طول انجامید، حال مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت از اولین جلسه تا چندین جلسه پایانی اعلام می‌کردند که مشکلی برای واردات لاستیک ندارند اما به یک دفعه در جلسات پایانی اعلام کردند که ما اصلا تخصیص ارز نداشتیم و نمی‌توانیم تجهیزات وارد کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: مشکل دیگری نیز به وجود آمده به‌طوری‌که در چند ماه اخیر حجم قابل قبولی لاستیک با ارز دولتی و ارز نیمایی وارد کشور شده حال تولیدکنندگان داخلی اعلام می‌کنند که برای واردات مواد اولیه لاستیک نیازمند تخصیص ارز دولتی هستیم در غیر این صورت دچار ضرر خواهیم شد.

کاظم‌زاده تصریح کرد: خوشبختانه با پایین آمدن نرخ ارز در چند ماه اخیر قیمت لاستیک و تجهیزات کامیون داران به میزان قابل قبولی تثبیت شده اما تلاش‌ها برای رفع مشکلات آن‌ها باید تداوم یابد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: این واقعیتی است که ما در بخش‌های مختلف از جمله تامین قطعات کامیون داران به‌ویژه لاستیک در پایان سال و سال آینده با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم بود که باید برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

او افزود: با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته بخش اعظمی از مشکلات کامیون داران حل شده، به‌ویژه در بحث بیمه تکمیلی بیمه رانندگان، توزیع لاستیک، ایجاد سامانه حمل‌ونقل و بار، توزیع عادلانه بار میانه رانندگان و ارائه قطعات و  تجهیزات اصلی اقدامات قابل‌قبول و مثبتی صورت گرفت.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.