| کد خبر: 178309 |

پورتقی:

◄ تقویت فرهنگ رانندگی به امری فراگیر تبدیل شود

باید تقویت فرهنگ رانندگی به امری فراگیر تبدیل شود تا به نتیجه ملموسی برسیم. باید همه دست به دست هم دهند تا با درک خطر افزایش تصادفات رانندگی برای کاهش تصادفات 17 هزار نفری در سال به یک هدف مشترک برسیم.

تین نیوز

محمدقاسم پورتقی عضو هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص روند افزایشی تصادفات رانندگی هشدار داد.

وی با توضیح این‌که این جمعیت با هدف فرهنگ‌سازی و تقویت فرهنگ درست رانندگی تأسیس شده‌است؛ گفت: اما از آن‌جایی که در این کشور هنوز مسائل مربو‌ط بهNGO جانیافتاده است از ما حمایت نمی‌شود.

پورتقی با بیان این‌که یکی از اهداف ما رساندن آمار تصادفات جاده‌ای به عدد دو رقمی است، گفت: تعداد کشته‌شدگان در کشورهای پیشرفته بسیار پایین است و این درحالی است که در ایران این رقم به 17 هزار نفر کشته و بیش از 60‌هزار معلول در سال رسیده است.

او برگزاری سمینارهای متعدد برای تقویت ایمنی راه‌ها و هم‌چنین همایش‌های آموزشی را از جمله برنامه‌های سالیانه این جمعیت دانست و گفت:  جمعیت ایمنی راه‌ها اکنون در 20 استان دفتر و بیش از 10هزار عضو رسمی دارد.

او  با طرح این پیشنهاد که این جمعیت تلاش دارد فراکسیونی در مجلس با همین نام تشکیل شود که در آن نماینده جمعیت نیز حضور داشته باشد، گفت: باید تقویت فرهنگ رانندگی به امری فراگیر تبدیل شود تا به نتیجه ملموسی برسیم. باید همه دست به دست هم دهند تا با درک خطر  افزایش تصادفات رانندگی برای کاهش تصادفات 17 هزار نفری در سال به یک هدف مشترک برسیم.

پورتقی با اعلام این‌که اکثر کشته‌شدگان جوان و سرپرست خانواده هستند و تصادفات در ایران معمولا با عوارض اجتماعی و روانی زیادی مواجه است، گفت: متاسفانه مدیران در رده‌های بالا به این موضوع توجه نمی‌کنند.

او روحانیت را سفیران خوبی برای هدایت مردم به سمت استفاده درست از وسیله نقلیه دانست و گفت: بارها درخواست کرده‌ایم که اثرات مخرب تصادفات جاده‌ای و استفاده نادرست از وسیله نقلیه از تربیون روحانیت مطرح شود.

عضو جمعیت ایمنی راه‌ها ادامه داد: تمام دستگاه‌های دخیل در این امر باید بر وظایف خود واقف باشند.

وی هم‌چنین در خصوص دستاوردهای جمعیت ایمنی راه‌ها بعد از 14 سال از تأسیس آن گفت: هدایت مردم و فرهنگ‌سازی از اهداف اصلی ما است اما توسعه زیرساخت‌ها و قانون‌گذاری دست ما نیست و تنها می‌توانیم مردم را نسبت به خطرات تصادفات و عوارض آن هشیار سازیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.