| کد خبر: 172866 |

◄ ثروتمندترین کشورها هم برای همه شهرها کمربندی احداث نمی‌کنند

نشست ۹۷ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با حضور مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان و مسئولان سایر نهاد‌های ذی‌ربط با دستور رسیدگی به گزارش برخورد اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج و قرائت پیشنهادهای مشاور برای جلوگیری از سوانح مجدد در محل ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

تین نیوز

نشست ۹۷ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با حضور مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان و مسئولان سایر نهاد‌های ذی‌ربط با دستور رسیدگی به گزارش برخورد اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج و قرائت پیشنهادهای مشاور برای جلوگیری از سوانح مجدد در محل ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این نشست، تقی‌زاده با اشاره به مطالبات شهرها برای احداث کنارگذر گفت: مطالعه‌ای راجع به کنارگذرها و کمربندی‌ها انجام داده‌ایم و متوجه شدیم حتی در ثروتمندترین کشورها نیز هیچ‌گاه برای تمام مواردی که جاده به شهر می‌رسد، کنارگذر، کمربندی یا... پیش‌بینی نمی‌کنند، بلکه در برخی موارد بسته به مطالعاتی که مشاور انجام می‌دهد، کنارگذر احداث می‌شود، در برخی موارد دیگر نیز جاده از میان شهر می‌گذرد، اما آرام‌سازی ترافیکی انجام‌شده است. به این شکل که به‌تدریج سرعت کم شده و دوربین‌هایی برای نظارت کار می‌گذارند.

او ادامه داد: در ایران سازمان راهداری و پلیس باید به این نکته توجه کنند. در جاده‌های ایران سرعت در جاده‌ها هنگام ورود به شهر کاهش می‌یابد؛ اما دوربین‌ها کماکان روی سرعت‌بالا تنظیم‌شده‌اند. به همین علت وقتی کسی به مناطق شهری می‌رسد، سرعت خود را کاهش نمی‌دهد. حتی اگر قرار باشد در تمام شهرها کمربندی احداث شود تا زمانی که این اتفاق رخ نداده، باید آرام‌سازی ترافیکی صورت بگیرد تا از حوادث و تلفات جلوگیری شود.

تقی‌زاده با اشاره به یکی از پیشنهادها مبنی‌بر حمل سوخت با قطار گفت: بحث راه‌آهن درحال پیگیری است. حتی قبل از این سانحه بحث این بود که تا آنجا که می‌توانیم سوخت را از طریق راه‌آهن منتقل کنیم، اما اشکال اینجاست که مخازن سوخت راه‌آهن در مراغه است. حتی ما با پیمانکار وارد مذاکره شدیم تا این مخازن را به کرمانشاه منتقل کند. با این کار می‌توان ترانزیت سوخت عراق به بندر امام را از طریق ریلی انجام داد.

او ادامه داد: خوشبختانه راه‌آهن کرمانشاه هم احداث‌شده است، اما چون قیمت بنزین در کشور پایین است، هیچ پیمانکاری تمایل ندارد که سوخت خود را از طریق راه‌آهن حمل کند. مگر آن‌که یا قیمت سوخت اصلاح شود، یا برای حمل این قبیل کالاها از طریق راه‌آهن الزام قانونی وضع شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گزارش جامع حادثه برخورد کامیون حامل مواد سوختی با اتوبوس در سنندج گفت: در این گزارش سعی شده تمام ابعاد موضوع دیده شود. در این گزارش مواردی مطرح‌شده که حتی ممکن است علیه ما، پلیس یا هر سازمانی  باشد. فکر می‌کنیم که اگر بخواهیم جلوی سوانح را بگیریم، نباید محافظه‌کارانه صحبت کنیم.

تقی‌زاده ادامه داد: ما موظف هستیم که سوخت را ایمن جابجا کنیم. اگر سانحه‌ای رخ داد، اتفاقی ناهنجار است و باید به آن رسیدگی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.