| کد خبر: 172623 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

◄ بهره‌برداری باند دوم محور اردبیل به سرچم

پروژه خلخال-اسالم به‌زودی افتتاح می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه خلخال-اسالم که آرزوی دیرینه مردم منطقه است، به‌زودی افتتاح می‌شود؛ هم‌چنین اجرای پنج کیلومتر از پروژه باند دوم محور اردبیل به سرچم نیز به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی این استان در برنامه تلویزیونی که به مناسبت هفته دولت تهیه‌شده بود، گفت: اعتبارات پروژه‌های راه استان نسبت به سال گذشته سه تا چهاربرابر افزایش داشته است. اگر تخصیص هم همان‌قدر افزایش یابد تحول اساسی در بحث راه خواهیم داشت.

محبوب حیدری افزود: ساخت دو پروژه بیمارستان ۲۵۸تختخوابی نجف‌زاده اردبیل و بیمارستان ۸۰‌تختخوابی طرح توسعه مشکین‌شهر هم‌اکنون در استان فعال است، ضمنا ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس‌آباد به اتمام رسیده در صورت تجهیز آن توسط دستگاه بهره‌بردار قابل‌استفاده مردم خواهد بود.

حیدری اضافه کرد: مهم‌ترین پروژه‌ای که امسال به پیوست یک قانون بودجه هم رفته، اجرای پروژه باند دوم اردبیل به سرچم است. تاکنون پنج کیلومتر از بزرگراه اتمام یافته و بهره‌برداری شده و زیر بار ترافیک رفته است. پروژه مهم دیگر عملیات اجرایی راه اصلی کلور-درام هست که نزدیک ۱۹‌میلیارد تومان اعتبار دارد و ۷۵‌درصد آن نیز ابلاغ‌شده و فعال است. همچنین پروژه خلخال-اسالم که آرزوی دیرینه مردم منطقه است و به‌زودی تحویل مردم خواهد شد.

این مدیر استانی توضیح داد: پروژه‌ای که در بحث ورود گردشگر نقش مهمی داشته است پروژه راه شال- ماجولان-ماسوله در محور خلخال به ماسوله است. ما این پروژه را از سال گذشته آغاز و تمامی ۱۵‌کیلومتر باقی‌مانده را به پیمانکار واگذار کردیم و نزدیک پنج‌کیلومتر آن آماده آسفالت‌ریزی است و در این هفته عملیات آسفالت‌ریزی شروع می‌شود ما تمامی تلاش خودمان را می‌کنیم که امسال محور شال-ماجولان-ماسوله را در حوزه استان اردبیل تمام کنیم و تحویل مردم عزیز منطقه بدهیم پروژه راه نقش اساسی در ورود گردشگر و سرمایه‌گذار به استان دارد.

وی در ادامه افزود: پروژه دیگر باند دوم اردبیل-مشکین‌شهر-اهر هست که این پروژه با تمامی مشکلات مالی که دارد و بدهی آن به پیمانکار بالای 30‌میلیارد تومان می‌رسد، به‌هیچ‌عنوان تعطیل نشده و فعال است. برنامه ما این است که حداقل امسال بتوانیم ۲۵‌کیلومتر از این پروژه را به اتمام برسانیم. هم‌اکنون در حدود هشت‌کیلومتر از این پروژه به اتمام رسیده است و پنج‌کیلومتر آن نیز زیر ترافیک رفته است این مسیر جزو مسیرهای پرخطر و تصادف پذیر بود که با زیر بار ترافیک رفتن این مسیر در چهل‌وپنج روز اخیر هیچ تصادفی در منطقه گزارش نشده است

حیدری در خصوص مسکن مهر گفت: ما در حدود ۴۱‌هزار مسکن مهر در استان داریم که ۳۹‌هزار واحد آن افتتاح‌شده و در حدود دو‌هزار واحد آن در استان نیز باقی‌مانده، در حال حاضر هزار واحد آماده افتتاح به مردم واگذارشده است. من معتقدم اگر پروژه‌ای کامل نباشد، ازجمله آماده‌سازی، محوطه‌سازی، آب و برق، گاز، آسانسور واحدها نباید به مردم تحویل داده شود، بنابراین سعی کرده‌ایم بعد از کامل شدن پروژه‌ها آن را تحویل متقاضیان بدهیم. از هزار واحد بعدی نیز ۶۰۰ واحد با پیمانکار اختلاف داشتیم که این اختلاف با همکاری دادگستری حل شد و ما پیمانکار جدیدی با آگهی مناقصه انتخاب و عملیات اجرایی پروژه مجددا شروع به کار شد و تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.