| کد خبر: 170907 |

◄ ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باری کشور

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باری کشور ضروری است. محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این مطلب گفت: اختصاص منابعی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقلی در بودجه 97 و همچنین قانون برنامه ششم توسعه صورت گرفته است.

تین نیوز

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باری کشور ضروری است.

محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این مطلب گفت: اختصاص منابعی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقلی در بودجه 97 و همچنین قانون برنامه ششم توسعه صورت گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، رضایی با بیان اینکه استفاده از توان داخل برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باری کشور در اولویت قرار دارد گفت: نحوه استفاده از تکنولوژی ابر شرکت‌های خودروسازی دنیا در خلال نشست با سفرا بررسی شد.

نماینده جهرم در مجلس افزود: با توجه به اینکه بسیاری از سرمایه‌های کشور در نتیجه فرسودگی وسائل حمل‌ونقلی هدر می‌رود، ازاین‌رو نوسازی ناوگان اولین گام برای بهبود شرایط فعلی است.

او تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها باید بتوانیم با استفاده بهینه از سوخت از آن در راستای افزایش بهره‌وری استفاده کنیم.

رضایی بابیان اینکه باید زمینه حضور شرکت‌های خودروسازی خارجی و همچنین استفاده از توان و تکنولوژی آن‌ها در داخل فراهم شود، افزود: ایران باید ضمن ایجاد تضامین کافی برای حضور این شرکت‌ها، تعهدات لازم را برای ماندگاری آن‌ها نیز اخذ کند.

او ادامه داد: در خلال نشست با سفرا بر ضرورت افزایش رایزنی‌ها با کشورهای مختلف در حوزه تولید خودرو نیز تأکید شده تا به‌این‌ترتیب نوسازی ناوگان حمل‌ونقلی سرعت یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: استفاده از تکنولوژی تولید خودروی باکیفیت بیش از واردات خودرو اهمیت دارد ازاین‌رو باید با بومی‌سازی این نوع تکنولوژی‌ها در مسیر توسعه حرکت کنیم.

سرنوشت ابرپروژه کلید به کلید به‌دلیل آغاز تحریم‌های آمریکا و خروج بسیاری از شرکت‌های خودروساز خارجی از ایران کمی نامشخص است و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.