| کد خبر: 170000 |

◄ واقعیت‌های کشور در خروج واگن‌های فرسوده دیده شده است؟

چرا واقعیت‌های موجود کشور در بحث خروج واگن‌های فرسوده دیده نمی‌شود؟ آیا می‌شود به همین راحتی 400 واگن جدید خرید و جایگزین کرد؟

تین نیوز

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا چندی پیش و به دنبال توقف فروش بلیت‌های تابستانه این شرکت به دلیل خروج واگن‌های فرسوده از شبکه سیر ریلی، گفت: به دنبال خرید واگن جدید و بازسازی واگن‌های موجود هستیم.

به گزارش تین‌نیوز، محمد رجبی اظهار کرد: استفاده از کلمه فرسوده لغت مناسبی نیست، زیرا تمام این واگن‌ها امکان تعمیر و استفاده مجدد را دارد و در کنار آن به‌عنوان واگن‌های پردرآمد کشور به‌حساب می‌آیند.

او به لزوم حمایت دولت به دلیل عدم جذابیت برای سرمایه‌گذار اشاره کرد و گفت: ابتدا ناوگان جدید باید وارد شود و پس‌ از آن ناوگان غیرقابل استفاده را از رده خارج کنیم.

پس از انتشار این خبر که به نقل از خبرگزاری «میزان» در تین‌نیوز منتشر شد، تعدادی از کاربران این شبکه خبری در این مورد به ارایه نظر پرداختند.

یک کاربر تین‌نیوز در پیام خود نوشت: سال‌هاست که بحث نوسازی ناوگان و خارج کردن واگن‌های فرسوده و مستعمل مطرح است ولی عملاً اتفاق بزرگی که باید بیفتد نیفتاده است فقط در بازه زمانی خاصی رجا  از شرکتی چینی تعدادی واگن‌های غزال وارد کرد و یا واگن‌های آلمانی را بازسازی و با نام قطارهای ویژه سبز و سیمرغ به‌کار گرفت.
این کاربر افزود:  واگن وقتی مستعمل می‌شود هزینه نگهداری و تعمیرات آن هزینه مضاعفی است که به کشور تحمیل می‌شود و علاوه بر این‌که بر میزان نارضایتی مسافران اثر مستقیم دارد، در صورت بروز سانحه نیز خسارت و صدمات جانی این‌گونه واگن‌ها به‌دلیل فرسودگی بسیار بالا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سوال این است که چه مقدار وقت لازم است تا شرکت‌ها نسبت به بهسازی و بازسازی اصولی و استاندارد و با کیفیت واگن‌ها اقدام کنند به‌طوری‌که هم کیفیت تضمین شود و هم ایمنی رعایت شود و هم رضایت مشتری جلب شود.

این کاربر با حمایت از اتخاذ این تصمیم از سوی مسئولان راه‌آهن، گفت: تا کی می‌توان هزینه‌ها و هزینه‌های سربار شرکت‌های به اصطلاح خصولتی را به گردن مردم انداخت؟

یکی دیگر از کاربران تین‌نیوز نیز در پیام دیگری که به این شبکه خبری ارسال کرد، نوشت: چرا واقعیت‌های موجود کشور در بحث خروج واگن‌های فرسوده دیده نمی‌شود؟ آیا می‌شود به همین راحتی 400 واگن جدید خرید و جایگزین کرد؟

این کاربر افزود: حتی در صورت وجود سرمایه‌گذاری که حاضر به انجام این کار باشد آیا باتوجه به تحریم‌ها این کارشدنی است؟ آیا نباید این مسئله به صورت منطقی‌تر به مرور زمان و تعیین زمان چند ساله صورت می‌گرفت؟ آیا هیچ‌کس نباید به فکر 2500 خانواده‌ای باشد که از این راه امرار معاش می‌کنند؟

وی تاکید کرد: آیا سوانحی مثل سانحه قطار تبریز که در راه‌آهن اتفاق افتاده به خاطر واگن فرسوده بوده یا علت دیگری داشته است ؟

این کاربر ادامه داد: امیدوارم در اختلاف نظر پیش آمده تجدید نظر صورت گرفته و در این معادله جایی هم برای 2500 سرپرست خانوار و هزاران مسافری که قصد مسافرت با قطار را دارند در نظرگرفته شود؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.