| کد خبر: 130079 |

نبود روشنایی در بخشی از محور آستارا-اردبیل تصادفات را افزایش می دهد

تین نیوز

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: نبود روشنایی در منطقه آقچای محور آستارا-اردبیل باعث افزایش تصادفات جاده ای در آن منطقه شده است و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای باید این مشکل را برطرف کند.

 

به گزارش ایرنا ، وحید پور حضرت روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: تعریض و چهار بانده کردن حدود 6 کیلومتر از محور آستارا-آقچای و تامین روشنایی آن نیازمند همکاری ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان است.

 

وی با اشاره به اینکه جمع آوری سد معبر شهر لوندویل از دغدغه های شهروندان آن است، اضافه کرد: سد معبر ایجاد شده در حاشیه خیابان های لوندویل چهره نامناسبی به آن بخشیده و باعث ایجاد ترافیک و تصادفات جاده ای شده است و باید شهرداری ساماندهی دوره گردان آن شهر را جدی بگیرد.

 

وی جمع آوری و ساماندهی آژانس های سرگردان را توسط سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری آستارا ضروری خواند و گفت: بسیاری از آژانس ها بدون مجوز و برچسب سازمان حمل و نقل همگانی تردد می کنند و باید جلوی فعالیت غیر قانونی آنها گرفته شود.

 

فرمانده نیروی انتظامی آستارا نیز در این جلسه از اجرای طرح برخورد با موتور سیکلت های متخلف در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در روزهای گذشته هشت دستگاه موتور سیکلت به علت ایجاد بی نظمی در خیابان های شهر توسط عوامل انتظامی توقیف و رانندگان متخلف آنها به مقام قضایی معرفی شدند.

 

سرهنگ رسول عزیزی با اشاره به اینکه سرعت غیر مجاز از دلایل اصلی تصادفات جاده ای محسوب می شود، تصریح کرد: برخی از شهروندان مصالح ساختمان های خود را در حاشیه خیابان قرار می دهند و این کار باعث ایجاد ترافیک و تصادفات می شود.

 

فرمانده پلیس راه آستارا نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته تعداد افراد فوت شده در تصادفات جاده ای مربوط به حوزه استحفاظی پلیس راه این شهرستان، 30 نفر بود و این آمار نسبت به سال 94، 33 درصد کاهش یافته است.

 

سرگرد محمود امیدی با بیان اینکه در فروردین 96 دو نفر بر اثر تصادفات جاده ای در حوزه استحفاظی آستارا فوت کرده اند، افزود: بهسازی حاشیه جاده از میدان شهدای گمنام تا بلوار معاد و اطراف ایستگاه بازرسی قلعه آستارا از موارد ضروری به منظور کاهش تصادفات جاده ای است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای آستارا خواست از تردد احشام در محورهای روستایی توسط اهالی جلوگیری کنند.

 

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، دارای 25 کیلومتر راه اصلی، 148 کیلومتر راه روستایی و 15 کیلومتر بزرگراه است.  

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.