چمران: قراردادهای جدید اتوبوس رانی بسته شد؛ تولید داخل اولویت قطعی شورای پایتخت
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجموعه ای از قراردادها برای تقویت ناوگان اتوبوس رانی شهر نهایی شده است، گفت: با وجود بازدید اخیر از یکی از کارخانه ها و بحث هایی درباره خرید خارجی، اولویت قطعی شورا تولید داخلی بوده و قراردادهایی هم با شرکت های داخلی بسته شده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجموعه ای از قراردادها برای تقویت ناوگان اتوبوس رانی شهر نهایی شده است، گفت: با وجود بازدید اخیر از یکی از کارخانه ها و بحث هایی درباره خرید خارجی، اولویت قطعی شورا تولید داخلی بوده و قراردادهایی هم با شرکت های داخلی بسته شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه سیصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: اکنون حدود ۲ هزار اتوبوس فعال داریم درحالی که طبق طرح جامع باید ۱۱ هزار اتوبوس در تهران فعال باشد.
به گفته این مسئول، ۲شرکت داخلی که پیش تر در قراردادهایشان اختلالی ایجاد شده بود، دوباره وارد مسیر همکاری شده اند و تعمیر اتوبوس های پارکینگ شرکت واحد با سرعت در حال انجام است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: گرچه هنوز کمبود جدی داریم و بحث خرید خارجی دنبال شده، اما ترجیح و سیاست ما حمایت از تولیدکننده داخلی است. حتی به تولیدکنندگان گفتیم کیفیت و سرعت را بالا ببرید؛ اگر لازم باشد اتوبوس های دوکابین هم بسازید.
وی با اشاره به اهمیت ساماندهی ناوگان حمل ونقل عمومی گفت: پلاک گذاری اتوبوس ها باید فوری انجام شود تا خدمات رسانی به شهروندان با کمترین تأخیر ممکن ادامه یابد، اجرای این طرح به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری واگذار شده و انتظار می رود با سرعت بخشی به فرایند پلاک گذاری، نظارت بر ناوگان عمومی افزایش یابد و امکان رصد دقیق تر وضعیت اتوبوس ها فراهم شود.
چمران افزود: این اقدام علاوه بر بهبود مدیریت ناوگان، باعث افزایش امنیت سفرهای شهری و کاهش تخلفات احتمالی رانندگان خواهد شد.
این مسئول خاطرنشان کرد، شورای اسلامی شهر در راستای حمایت از شهروندان پایتخت و ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی، بر تسریع در اجرای این طرح تأکید دارد و تمامی دستگاه های مسئول باید همکاری کامل داشته باشند.
وی اضافه کرد: پیش از این نیز طرح های مختلفی برای نوسازی و ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی تهران اجرا شده بود، اما عدم پیگیری مستمر باعث کندی روند خدمت رسانی شده بود. اجرای پلاک گذاری سری می تواند نقطه عطفی در مدیریت حمل و نقل عمومی پایتخت باشد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی اتوبوس ها رمپ هایی برای استفاده معلولان دارند، البته در بخش مترو برخی ایستگاه ها آسانسور ندارند. به هر شکل تلاش بر این است که شرایط برای استفاده معلولان از وسایل حمل و نقل عمومی فراهم شود.
چمران درباره نظافت بزرگراه ها هم اظهار کرد: نباید از شخص استفاده شود، عموماً از وسایل موتوری برای نظافت بزرگراه های تهران استفاده کنیم.
وی با اشاره به آب دزدی از یک تونل زیرزمینی، یادآور شد: در دوره ای گفتیم که واحدهای مسکونی استخر نسازند؛ چراکه باید از آب استفاده کنند اما با اعتراض های زیادی مواجه شد. اینکه هزینه استفاده از استخرهای خانگی را افزایش دهند، فایده ای ندارد و باید استفاده از آن ممنوع شود.