میدان صادقیه تهران به تقاطع غیرهمسطح تبدیل می شود
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران گفت: مطالعات مربوط به غیرهمسطح سازی میدان صادقیه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

محمدصادق خیرخواه، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران، درخصوص تازه ترین اقدامات انجام شده به منظور ساماندهی ترافیکی میدان صادقیه از تلاش برای طراحی یک مسیر زیرگذر شمالی- جنوبی در این میدان خبر داد و گفت: این مسیر زیرگذر ضمن اتصال غیرهمسطح بزرگراه جناح در جنوب میدان صادقیه و بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی در شمال میدان، مجموعه تردد های شرقی- غربی در این محدوده پررفت و آمد را تسهیل خواهد کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خیرخواه با تاکید بر ضرورت ساماندهی ترافیکی میدان صادقیه تصریح کرد: حجم تردد در این میدان فراتر از یکصد هزار نفر در ساعت است که یکی از دلایلش ایستگاه متروی نزدیک این میدان است که با خط ۵ متروی تهران (مسیر ریلی تهران- کرج) نیز در ارتباط است. از دیگر عوامل فراوانی بالای سفر های مقصدی و تداخل آن با سفر های عبوری در این نقطه از غرب پایتخت؛ نزدیکی به میدان آزادی -به عنوان یکی از مهمترین گره های ترافیکی شهر تهران، حجم بالای تردد در مسیر های شمالی- جنوبی و نیز تداخل حرکتی عابران پیاده با وسایل نقلیه در تقاطع خیابان سازمان آب - بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی است که مجموع این موارد احداث زیرگذر در محل فعلی میدان صادقیه را ضروری ساخته است.
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره نحوه ادامه مطالعات و طراحی ها در حوزه تکمیل تقاطعات غیرهمسطح، با یادآوری اینکه مطالعات و طراحی های مربوط به تکمیل و احداث تقاطعات ۹۸ گانه در اسفندماه سال گذشته به اتمام رسید، گفت: در همین راستا مطالعاتی جامع با هدف تکمیل دیگر تقاطع های غیرهمسطح در دستور کار قرار گرفته است.
خیرخواه در ادامه با بیان اینکه طی این مطالعات، امکان اجرای رمپ و لوپ های تکمیلی براساس شرایط موجود، معیار های هندسی، وضعیت تملک اراضی، الزامات ترافیکی و ملاحظات اقتصادی و زیست محیطی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: نتایج مطالعات فوق می تواند مبنای تصمیم گیری های آتی و برنامه ریزی های کلان در تکمیل شبکه تبادلات ترافیکی باشد