| کد خبر: 270702 |

موقعیت ۳۰ قطعه زمین برای ساخت پارکینگ عمومی در پایتخت تایید شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: تاکنون موقعیت بیش از ۵۰ قطعه زمین، مورد مطالعه عارضه سنجی ترافیکی قرار گرفته که ۳۰ قطعه آن از نظر مطالعات ترافیکی برای احداث پارکینگ عمومی مورد تایید قرار گرفته است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: تاکنون موقعیت بیش از ۵۰ قطعه زمین، مورد مطالعه عارضه سنجی ترافیکی قرار گرفته که ۳۰ قطعه آن از نظر مطالعات ترافیکی برای احداث پارکینگ عمومی مورد تایید قرار گرفته است.   

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شهریار افندی زاده روز دوشنبه، با اشاره به مشکل کمبود پارک خودرو در شهر تهران و تاکید شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری در خصوص ساخت پارکینگ عمومی و معرفی زمین های مستعد احداث این اماکن توسط مناطق ۲۲ گانه شهرداری، افزود: انجام مطالعات عارضه سنجی ترافیکی زمین های مورد نظر باقی مانده در دستور کار این سازمان قرار دارد.

افندی زاده ضمن تشریح جزییات نحوه عارضه سنجی ترافیکی در زمین های معرفی شده از سوی مناطق مختلف شهر تهران اظهار کرد: این مطالعات با برداشت اطلاعات وضع موجود، محدوده مورد مطالعه، شامل حجم تردد خودرو، میزان عرضه و تقاضای پارکینگ و برآورد ظرفیت مورد نیاز در این محدوده مشخص می شود. ️

وی اضافه کرد: برای این منظور، نحوه دسترسی بهینه برای ورود، خروج وسایل نقلیه به پارکینگ مشخص شده و طول صف احتمالی وسایل نقلیه در ورودی پارکینگ برآورد می شود.

افندی زاده با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نظارت عالیه بر پارکینگ های شهرداری تهران بر عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است، گفت: به همین منظور بازدید، پایش و ارزیابی پارکینگ های مذکور در دستور کار این سازمان قرار گرفته و از تیرماه پارسال این بازدیدها و ارزیابی ها آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه در این ارزیابی، نحوه خدمت رسانی به شهروندان، رعایت تعرفه مصوب و کیفیت تجهیزات و امکانات پارکینگ ها مورد پایش قرار می گیرد، ادامه داد: با همکاری مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، نواقص و تخلف های احتمالی نیز بررسی و اصلاح می شود.

افندی زاده هدف اصلی از پایش پارکینگ های عمومی شهرداری تهران را بهبود کیفیت خدمت رسانی و افزایش رضایت شهروندان و مراجعه کنندگان دانست و تاکید کرد: در این بازدیدها، تعداد و نوع پیام های مردمی با سامانه ۱۳۷ با موضوع پارکینگ های عمومی و نحوه رسیدگی و پاسخگویی شهرداری به مردم نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

کمبود مکان برای پارک خودرو در مناطق مختلف تهران بویژه هسته مرکزی از جمله مهمترین مشکلات حوزه ترافیکی این کلانشهر است که در صورت ایجاد پارکینگ عمومی احتمال کاهش معضل ترافیک در این محدوده نیز دور از انتظار نیست.

براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، نظارت عالیه بر پارکینگ های عمومی شهرداری تهران بر عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.