| کد خبر: 266562 |

بارش برف و باران در تهران و ۱۷ استان دیگر

امروز در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش هایی از استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان رضوی بارش باران و برف در برخی نقاط وزش باد شدید و در مناطق کوهستانی کولاک برف رخ می دهد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در تهران و ۱۷ استان دیگر خبر داد و گفت: در مناطق کوهستانی کولاک برف رخ می دهد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی وضعیت جوی و آب و هوای امروز شنبه ۱۶ دی ماه و روزهای آتی را تشریح کرد و گفت: امروز در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش هایی از استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان رضوی بارش باران و برف در برخی نقاط وزش باد شدید  و در مناطق کوهستانی کولاک برف رخ می دهد.

به گفته رفیعی امروز بیشترین بارش ها در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل رخ می دهد که هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای این مناطق منتشر شده است و فردا نیز مناطقی از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان بارش خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود اما روز چهارشنبه موج جدید بارشی وارد کشور خواهد شد و مناطقی از شمال غرب، غرب و غرب سواحل خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز را در بر می گیرد.

وی افزود: امروز در مناطقی از جنوب شرق، نوار شرقی کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و فردا هم در شرق و جنوب شرق کشور برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید داریم که موجب گردوخاک در مناطق مستعد می شود.

رفیعی یادآور شد: فردا یکشنبه در نیمه شرقی کشور دمای هوا بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد و مجددا روز دوشنبه و سه شنبه این مناطق افزایش دما را خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی آب های خلیج فارس و دریای خزر را برای امروز مواج و متلاطم اعلام کرد و افزود: فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر این شرایط را خواهند داشت، روز دوشنبه هم آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی در خصوص شرایط جوی پایتخت توضیح داد: تهران امروز در برخی ساعات ابری خواهد شد و رگبار باران و وزش باد شدید را تجربه می کند. بیشینه دمای پایتخت ۱۲ درجه خواهد بود و کمینه دما هم به ۸ درجه بالای صفر رسید.

وی سردترین مراکز استان را امروز شهرکرد با دمای منفی ۷ درجه و کرمان و اصفهان بادمای منفی ۳ درجه اعلام کرد و گفت: گرمترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۷ درجه بالای صفر گزارش شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.