| کد خبر: 264414 |

سرانجام جمع آوری پل حافظ در تهران | جایگزین پل چه چیزی می سازند؟

جمع آوری پل حافظ در یکی از نقاط پر رفت و آمد مرکز شهر، زوائد بصری شهر را حذف خواهد کرد یا باعث گره خوردن ترافیک در خیابان های اطراف می شود؟

تین نیوز

جمع آوری پل حافظ در یکی از نقاط پر رفت و آمد مرکز شهر، زوائد بصری شهر را حذف خواهد کرد یا باعث گره خوردن ترافیک در خیابان های اطراف می شود؟

 

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، حدود یک سال بعد از جمع آوری پل گیشا در سال ۹۸ بود که موضوع حذف پل های سواره رو درباره یک سازه دیگر مطرح شد. سال ۱۳۹۹ و در دوران مدیریت پیشین شهرداری، طرح جمع آوری پل حافظ اعلام شد ولی زمانی برای آن تعیین نشده بود. در سال ۱۴۰۱ دوباره این موضوع بیان شد و این بار تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲ به عنوان زمان جمع آوری پل اعلام شد. اما بعد از پایان تعطیلات، پل همچنان به جای خود باقی بود. پس از آن گفته شد که کار جمع آوری به نوروز ۱۴۰۳ موکول شده است. ظاهرا هزینه نگهداری پل زیاد است و سازه آن فرسوده شده و نیاز به بازدید و ترمیم دائمی دارد. این پل نزدیک ۵۰ سال قبل و برای انتقال ترافیک در دوران بازی های آسیایی ساخته شده بود که نشان می دهد از ابتدای به صورت یک سازه موقت مورد استفاده قرار می گرفت.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در این باره به همشهری می گوید: «جمع آوری پل حافظ از نظر تکنیک و اجرا بر عهده حوزه فنی عمرانی است اما نیاز سنجی و امکان سنجی موضوع در ترافیک شهری و تاثیر آن در شبکه ترددها بر عهده حوزه ترافیک شهرداری و پلیس راهور است.»

هادی حق بین می افزاید: «قبلا جلساتی با معاون ترافیک قبلی و همچنین اخیرا با آقای هرمزی داشتیم و قرار شد نشست های کارشناسی سه جانبه برگزار و آثار جمع آوری پل ارزیابی شود و بعد از آن تصمیم نهایی برای حذف یا نگهدای پل گرفته شود. اکنون بناست که تا یک ماه آینده جلسه ها را تشکیل دهیم و نتیجه به دست آمده به صورت رسمی به حوزه فنی عمرانی ابلاغ قطعی شود.»

او تاکید می کند: «باید مطالعات کامل باشد و نظر تمام دستگاه های مرتبط و کارشناسان را جویا شویم. ممکن است برای انتقال ترافیک مجبور شویم مابه ازای آن، یک زیرگذر بسازیم.»

مدتی بعد از جمع پل گیشا و در همان سال ۱۳۹۸ زیرگذر گیشا افتتاح شد که بخشی از خودروها از آن عبور می کردند. مدیران وقت شهرداری گفته بودند که قرار است حدود ۵۵۰۰ متر مربع از عرشه این پل به صورت یک فضای عمومی و شبیه پیاده راه ساخته شود و حتی طرحی با نام «پل سبز زندگی» که با این هدف آماده شده بود انتشار یافت اما بعد از جدا کردن قطعات پل اعلام شد که به دلایلی - مانند نداشتن استحکام کافی - طرح پیاده راه اجرا نمی شد و تمام سازه به طول کامل حذف شد.

حق بین می گوید: «برنامه ای برای جمع آوری پل های دیگر تهران اعلام نشده است. البته امکان دارد در آینده تعدادی از پل ها را بشود جمع آوری کرد اما اکنون موضوع بهسازی لرزه ای پل ها را در دستور کار معاونت داریم تا استحکام و دوام آن ها بیشتر شود.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.