| کد خبر: 263924 |

اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به پروژه پایانه شرق

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران اعلام کرد: «تا پایان هفته برای حل مشکلات پایانه جدید شرق اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تزریق می شود.»

تین نیوز

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران اعلام کرد: «تا پایان هفته برای حل مشکلات پایانه جدید شرق اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تزریق می شود.»

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین،  پروژه پایانه شرق دهه ۸۰ عملیاتی شد و سال ۹۵ با پیشرفت حدود ۹۷ درصدی نیمه کاره رها و طی حدود ۴ تا ۵ سال دچار تخریب و فرسودگی شد. مدیریت شهری ششم تکمیل و بهره برداری از این پروژه را در دستور کار قرار داد و تصمیم برآن شد تا تکمیل پایانه شرق در ۳ فاز پیگیری شود. دیروز در جلسه ای که با حضور برخی از مدیران شهری و مدیر پروژه برگزار شد، آخرین وضعیت پایانه شرق بررسی شد و یوسفی مدیر این پروژه گفت که در بخش تجهیزات ۲۲ درصد و در بخش سالن اصلی هم ۲۸ درصد پیشرفت داشته‌ایم و حدوداً ۵۰٪ از برنامه عقب هستیم. به گفته او اگر پروژه به این منوال پیش برود، اردیبهشت سال آینده بهره برداری می‌شود اما در صورت تزریق اعتبار و پیگیری کارها به صورت فشرده، اسفند امسال می‌توانیم شاهد تکمیل آن باشیم.

یوسفی عنوان کرد: «تاکنون ۱۲۴ میلیارد تومان در پروژه هزینه شده و ۶۵ میلیارد تومان نیز تعهد ایجاد کرده‌ایم؛ اصل مشکل این پروژه کمبود نقدینگی است.» پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها هم از تامین نقدینگی برای پروژه خبر داد و گفت که قرار است ۶۰ میلیارد تومان برات کارت داده شود. لطف الله فروزنده معاون مالی شهرداری تهران هم از تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه خبرداد و تاکید کرد: «تخصیص های نقد و غیر نقد به پروژه خوب بوده اما معاونت باید با اولویت پروژه های مهم را بررسی کند.»

تامین نقدینگی از طریق تهاتر

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با بیان این که تا نیمه آذر ۵۰ میلیارد تومان نقدینگی به پایانه شرق تزریق می‌شود، گفت: «۵۰ درصد اعتبار هم باید از طریق تهاتر پرداخت شود تا کار پیش از آغاز فصل سرد به پایان برسد. چرا که طبق قولی که از معاونت حمل و نقل گرفته شده فاز اول این پایانه باید در دی ماه افتتاح و اصلاحات هندسی دسترسی های این پروژه باید تا آن زمان کامل شود و باید معاونت فنی و عمرانی نیز دوربرگردان غیر همسطح شرق به شرق در بزرگراه یاسینی را تا خرداد ماه سال آینده تکمیل کند.»

اتصال پایانه شرق به خط ۲ مترو هم موضوعی است که تشکری به آن اشاره و عنوان کرد: «تکمیل خط ۲ مترو تهران و اتصال آن به پایانه شرق جز برنامه‌های امسال مترو تهران است و باید هرچه سریعتر این اقدام صورت گیرد و مترو در پایانه شرق فراهم شود.»

وضعیت فازهای پروژه

  • فاز اول:این فاز شامل سالن اصلی است که حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مساحت دارد. همچنین محوطه‌سازی و ایجاد جاده دسترسی به طول ۵۰۰ متر در عرصه ۱۳۰ هزارمتری اجرایی می‌شود.

  • فاز دوم:طراحی و مهندسی این فاز از ابتدای مرداد آغاز شده و آبان عملیات اجرایی شروع می‌شود و تا پایان فروردین سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. در این بخش ایجاد ۱۷۵۰۰ مترمربع پارکینگ سواره، تاکسی و اتوبوس، مهم‌ترین بخش خواهد بود.

  • فاز سوم:طراحی و مهندسی این فاز از مرداد آغاز شده تا پایان آذر ادامه خواهد داشت. عملیات اجرایی آن دی‌ماه شروع می‌شود و پایان تابستان سال آینده بهره‌برداری می‌شود. ساختمان‌های جانبی شامل آتش‎نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، نگهبانی، تعمیرگاه، نگهداری و کارواش در دستور کار قرار دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.