| کد خبر: 258462 |

◄ واگذاری ادامه عملیات تکمیل و راه اندازی پایانه جدید شرق به شرکت مترو

با عنایت به ضرورت تکمیل و راه اندازی هرچه سریعتر پایانه جدید شرق و همچنین نیاز به احداث بخش توسعه شرقی خط 2 مترو ( امتداد تا این پایانه حمل و نقلی)، ادامه عملیات عمرانی و تجهیزاتی پایانه جدید شرق به شرکت مترو تهران واگذار شد.

تین نیوز

با توجه به ضرورت تکمیل و راه اندازی هرچه سریعتر پایانه جدید شرق و همچنین نیاز به احداث بخش توسعه شرقی خط 2 مترو (امتداد تا این پایانه حمل و نقلی) ، ادامه عملیات عمرانی و تجهیزاتی پایانه جدید شرق به شرکت مترو تهران واگذار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)  مدیر عامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود : پایانه جدید شرق یکی از زیر ساخت های مهم و تاثیرگذار شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت به شمار می آید که متاسفانه در سال های گذشته به حال خود نیمه تمام رها شده بود به طوریکه امروز عملا حدود 20 درصد افت پیشرفت فیزیکی (استهلاک) شامل حال پایانه گردیده است.

محسن هرمزی افزود: اما از آنجایی که قرار است جهت سهولت دسترسی به پایانه جدید شرق ، پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو با 4 و نیم کیلومتر طول و 2 ایستگاه نیز آغاز و به ثمر بنشیند، مراحل آماده سازی پایانه مذکور اعم از عملیات باقی مانده عمرانی و همچنین اقدامات تجهیزاتی آن به شرکت مترو تهران واگذار شد تا در 3 فاز پایانه را تکمیل و تحویل شهروندان دهد .

 هرمزی با اشاره به این که فاز نخست عملیات منتج به راه اندازی پایانه جدید شرق حدود 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ، گفت : عمده مخارج مربوط به آماده سازی این پایانه شامل هزینه های تامین ، نصب و راه اندازی تاسیسات و تجهیزات آن است و اگر منابع مالی به موقع تامین شود ، می توان فاز نخست پایانه مذکور را در سال جاری راه اندازی کرد .

مدیر عامل شرکت مترو تهران دعنوان کرد: پایانه جدید شرق نه تنها باعث آزاد سازی اراضی پایانه شرق کنونی (انتهای خیابان دماوند) و رفع گره ترافیکی این محدوده از پایتخت می شود بلکه شرایط بهتری برای مسافران بین شهری و خصوصاً کسانی که قصد سفر به شهرهای شمالی کشور را دارند ، فراهم می سازد تا از یک پایانه مجهز و با امکانات بیشتر استفاده کنند . در حال حاضر تجهیز کارگاه پروژه صورت پذیرفته و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

گفتنی است پایانه و پارک سوار جدید شرق تهران در منتهی الیه شرقی بزرگراه شهید زین الدین قرار داشته و با بهره مندی از امکاناتی چون پایانه تاکسی و اتوبوس درون شهری و در سال های آینده اتصال به شبکه مترو از طریق خط 2 به واسطه بزرگراه های شهید یاسینی، شهید زین الدین و همچنین خیابان دماوند، دسترسی های عمومی آن فراهم می شود.

فاز نخست این پروژه شامل بهره برداری از سالن اصلی پایانه مسافربری و محوطه آن (پایانه اتوبوس درون شهری و پارکینگ خدماتی رو باز) خواهد بود.

ترمیم و بازسازی ابنیه و تاسیسات مستهلک شده به همراه تامین تجهیزات ویژه ترمینال اصلی، تامین و راه اندازی تجهیزات پست برق و همچنین اجرا و تکمیل بخش ابنیه و ساختمان ترمینال و محوطه، از جمله مهمترین عملیات اجرایی مربوط به راه اندازی فاز نخست ترمینال جدید شرق به شمار می آیند .

 

مترو شرق تهران 2

مترو شرق تهران

مترو شرق تهران 4

مترو شرق تهران 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احترام سادات قدیمی وحید 0 0

    سلام. نه تنها با ضرب الاجل راه آهن به قطار حومه ای برای تعمیر یک هفته ای مثمر ثمر نبود بلکه بر تعداد قطارهای معیوب و فاقد سیستم تهویه در مسیر تهران به پرند و برعکس اضافه شد.