| کد خبر: 260369 |

فعالیت گسل مشاء، دلیل زلزله با بزرگی ۳.۹ ریشتر در دماوند

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه فعالیت گسل مشاء سبب وقوع زلزله با بزرگی ۳.۹ ریشتر در منطقه دماوند شده از ثبت یک پس لرزه با بزرگی ۲.۵ ریشتر خبر داد.

تین نیوز

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه فعالیت گسل مشاء سبب وقوع زلزله با بزرگی ۳.۹ ریشتر در منطقه دماوند شده از ثبت یک پس لرزه با بزرگی ۲.۵ ریشتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی بیت اللهی، جزئیاتی از زلزله ۳.۹ ریشتر امروز ۲۸ مرداد را که در ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه در ۱۰ کیلومتری شمال غرب دماوند به وقوع پیوست تشریح کرد.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زلزله امروز دماوند از رودهن حدود ۱۰ کیلومتر و از آبعلی تهران حدود ۷ کیلومتر فاصله دارد و محدوده جمعیتی نسبتا بالایی در آن منطقه ساکن هستند.

بیت اللهی با اشاره به اینکه موقعیت رومرکز این زلزله در امتداد دره مشاء و درست در محل تلاقی گسل مشاء قرار دارد، توضیح داد: احتمال می رود که گسل مسبب زلزله دماوند، گسل فعال مشاء باشد که سابقه لرزه خیزی بالایی در منطقه دارد.

هشدار نسبت به ویلاسازی در منطقه لرزه خیز دماوند

وی با اعلام اینکه یک پس لرزه به بزرگی ۲.۵ ریشتر بعد از این زلزله در دماوند ثبت شد، نسبت به ساخت و سازهای خانه های ویلایی و جلوگیری از تداوم ساخت آنها هشدار داد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی میزان خسارات احتمالی این زمین لرزه را در دماوند ناچیز عنوان کرد و گفت: در مسیر گسل مشاء و در منطقه دماوند در محدوده وقوع این زمین لرزه، مسابقه ای برای ویلاسازی گسترده در جریان است که با توجه به عبور گسل مشاء و فعالیت این گسل  از چنین مستحدثاتی انتظار می رود تا تجدیدنظری در بارگذاری ها و ساخت و سازهای این منطقه مدنظر باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.