| کد خبر: 258433 |

راه اندازی شهرک های حمل و نقل در ورودی تهران برای مدیریت «بار سنگین»

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران از ساخت شهرک های حمل و نقل برای کاهش حجم بارهای سنگین باربری های تهران در ورودی به پایتخت خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران از ساخت شهرک های حمل و نقل برای کاهش حجم بارهای سنگین باربری های تهران در ورودی به پایتخت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پوریا علیمردانی، در مورد ساماندهی گاراژهای حمل بار در سطح شهر تهران به خصوص منطقه شوش با بیان اینکه برنامه کوتاه مدت ما کاهش بار، باربری های شوش است، گفت: در نظر داریم که با تقویت مراکزی در خارج از شهر و در مبادی ورودی تهران، شهرک های حمل ونقل ایجاد کنیم تا شرکت های باربری فعال در محله شوش قسمتی از فعالیت های خود را به آن شهرک ها که یکی از آنها در کهریزک جانمایی شده، منتقل کنند.

وی ادامه داد: البته برنامه های مختلفی برای ساماندهی بار باربری های تهران تدوین شد و اخیرا مشخص شد که با همکاری عوامل سازمان حمل ونقل جاده ای ، شهرکی ایجاد شده که در آن شهرک امکان صدور بارنامه و فعالیت باری برای بخش زیادی از شرکتهای بابری مستقر در محله شوش فراهم شده و امید است با تقویت شهرک، بار باربری های شوش کمتر شود تا به ساماندهی آنها کمک شود.

علیمردانی با تاکید بر اینکه برنامه کوتاه مدت ما کاهش بار باربری های شوش از طریق تقویت مراکزی خارج از محدوده شهر تهران است، گفت: کل گاراژ باربری به این شهرک ها  منتقل نمی شوند؛ اما بارشان کمتر می شود بگونه ای که  بارهای بزرگ مقیاس و یا ناوگان بزرگ مثل کانتر و تریلرها از این منطقه منفک و به خارح تهران منتقل می شود و نهایتا در شوش خرده بارهایی که تردد وسایل نقلیه با آن مجاز است، همچون کامیونت می ماند.

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران با تاکید بر اینکه این یک برنامه اختیاری است و باربری ها در صورت تمایل می توانند از ظرفیت شهرک های حمل و نقل استفاده کنند، ادامه داد: تمرکز ما این است که با تقویت مراکز باری خارج از شهر به کاهش عوارض ناوگان سنگین باربری در شهر تهران کمک کنیم چراکه سالانه ده میلیون تن بار در محدوده بازار تهران رفت و آمد دارد که اکثرا از باربری های محدوده شوش است.

وی تاکید کرد: در مورد بارهای کلان هم  سیاست ما تقویت مراکز باربری در حاشیه شهر است تا باربری ها به صورت اختیاری و داوطلبانه برخی از اقدامات خود را به آنجا ببرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.