| کد خبر: 255563 |

رییس راهداری کشور: معادن از مبدا، باسکول بگذارند

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری کشور با تاکید بر ضرورت رعایت استانداردها و اصول ایمنی در حوزه جابه جایی بار معادن گفت: معادن باید (درحمل مواد معدنی با کامیون) از مبدا، باسکول بگذارند تا بار ایمن و استاندارد حمل کنند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری کشور با تاکید بر ضرورت رعایت استانداردها و اصول ایمنی در حوزه جابه جایی بار معادن گفت: معادن باید (درحمل مواد معدنی با کامیون) از مبدا، باسکول بگذارند تا بار ایمن و استاندارد حمل کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، داریوش امانی  در جریان دیدار با استاندار کرمان با موضوع رفع مشکلات راه های استان کرمان که بهشت معادن کشور قلمداد می شود، تصریح کرد: کرمان ظرفیت های خوبی در حوزه حمل و نقل دارد اما بیشتر داستان ما، مشکل با معادن است.

وی ادامه داد: از استاندار کرمان درخواست می کنیم معادن را پای کار بیاورند، معادن باید از مبدا، باسکول بگذارند تا بار ایمن و استاندارد حمل کنند.

تفاهم نامه ۶۰ به ۴۰

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ادامه گفت: نگاه استاندار کرمان به سازمان راهداری بی نظیر است و در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه در استان های کرمان، مشهد و فارس افتتاح شد که نشان دهنده تلاش این استان هاست.

امانی ادامه داد: اعتبارات معادن و سایر بخش ها از راههای استان کرمان حمایت کرده و ما هم نگاهمان حمایتی است.

وی افزود: تفاهم نامه نگهداری راه ها با ۶۰ درصد اعتبارات راهداری و ۴۰ درصد اعتبار استانی را با نیمی از استانداری های کشور منعقد کردیم که موارد اولویت دار از جمله روکش و رفع نقاط حادثه خیز در این حوزه مشخص می شود و با استان ها همکاری می کنیم.

عمر بالای ۲۵ سال ماشین آلات راهداری

معاون وزیر راه و شهرسازی در عین حال خاطرنشان کرد: نامه ای را برای نوسازی ماشین آلات راهداری تنظیم کردیم که بر این اساس اگر استان کرمان عددی بگذارد ۲ برابر این رقم حمایت می کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته استان کرمان ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه گذاشت که ۵۰ میلیارد تومان به راهداری کرمان اختصاص می دهیم و باید این روند ادامه یابد زیرا عمر ماشین آلات راهداری کشور اکنون بالای ۲۵ سال است.

امانی افزود: امسال ظرفیت خوبی در قانون بودجه برای دوربین های جاده ای پیش بینی کردیم که بخش خصوصی در این پروژه سرمایه گذاری می کند و محل دقیق بازگشت سرمایه بخش خصوصی از محل جریمه ها تعیین شده و براین اساس یکهزار دوربین در محورهای ارتباطی کشور امسال راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: کرمان با وجود قرار گرفتن در کریدور ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، جزو اولویت های ما است لذا از این استان به صورت ویژه حمایت می کنیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به توجه سازمان راهداری به استان های تراز اول کشور در شاخص ها گفت: کرمان در بسیاری از شاخص ها جزو پنج استان نخست کشور قرار گرفته است.

 وضعیت راه های کرمان بویژه در مناطق اتصال شمال این استان به جنوب و نیز راه های ارتباطی جنوب کرمان به دیگر نقاط کشور مناسب نیست و این درحالی است که فصل برداشت محصولات که فرا می رسید بخش عمده ای از کامیون های کشور بویژه در زمستان به این منطقه گسیل می شود و بدیهی ترین زیرساخت که راه است، مشکلات فراوانی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.