| کد خبر: 256515 |

مشارکت وزارت صمت در تأمین بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

در نشست مشترک مدیران وزارت صمت و شهرداری تهران تامین بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی توسط این وزارتخانه تایید شد.

تین نیوز

در نشست مشترک مدیران وزارت صمت و شهرداری تهران تامین بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی توسط این وزارتخانه تایید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، نشست مشترک مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهرداری تهران به منظور بررسی موضوعات مربوط به تولید واگن ملی مترو، تست قطار ملی مترو، اصلاح آئین نامه هوای پاک، تولید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و تأمین تاکسی و وَن به میزبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه، ارزیابی سهم مدیریت شهری در شرکت GC و بررسی مقدمات شروع به کار این شرکت برای تولید واگن ملی و تست قطار ملی در خط 4 مترو در جلسه جداگانه ویژه ای مورد موافقت قرار گرفت.

یکی دیگر از موضوعات مطروحه در جلسه مدیران شهرداری تهران و وزارت صمت، اِعمال میزان آلایندگی مجاز در طرح اصلاح آئین نامه هوای پاک بود که توافق شد نتایج بررسی های بیشتر این موضوع در نشست های آتی مطرح شود.

موضوع تأمین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تولید ایران خودرو با سهم ۵۰ درصدی شهرداری تهران و ۵۰ درصدی سایر منابع در تأمین هزینه خرید آن، از دیگر مسائل مورد بحث در این نشست بود که قرار شد نسبت به تنظیم قرارداد و تعیین مدل مالی پرداخت آن اقدام شود.

از دیگر موضوعات مورد توافق در نشست مدیران شهرداری و دولت، تأمین تاکسی های مورد نیاز تهران با خودروهای ساینای دوگانه سوز، شاهین و شاهین پلاس بود که مقرر شد پیش نویس قرارداد و مدل مالی آن توسط نمایندگان سایپا و شهرداری تهران، تنظیم و جزئیات آن در جلسات بعدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گفتنی است، تأمین خودروی وَن مورد نیاز ناوگان تاکسیرانی تهران ، دیگر موضوع مورد مذاکره در این نشست مشترک بود که توافق شد مشخصات فنی، قیمت نهایی و ظرفیت تولید وَن از سوی سایپا به صورت رسمی به شهرداری تهران اعلام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.